شیوع یک بیماری مرموز در کانادا

© Depositphotos.com / Sudok1 Снимок МРТ мозга пациента
Снимок МРТ мозга пациента  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
عضو شوید
پزشکان کانادایی از شیوع یک بیماری مرموز مغزی ابراز نگرانی نموده اند. متخصصین می‌گویند که تا اکنون شاهد چنین بیماری نبوده اند و نمی‌دانند که چه سبب آن می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The New York Times پزشکان کانادایی شیوع یک بیماری مرموز را در شهر نیوبرانزیک کشف اند.

پزشکان شکان برای اولین بار در سال 2015 با این بیماری مرموز روبرو شدند در آن زمان فقط یک بیمار با این عوارض دیده شده بود و این بیماری "یک مورد منحصر به فرد و غیرمعمول" محسوب می‌شد.

Вид на город Мбея в Танзании - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
بیماری مرموز در تانزانیا جان 15 نفر را گرفت

براساس یادداشت اداره بهداشت محلی، در حال حاضر 48 مورد از ابتلای به این بیماری ثبت شده و بیماران به طور مساوی زن و مرد در سنین 18 تا 85 سالگی هستند. این بیماران از ساکنان شبه جزیره آکادیان و مناطق مونتکتون در نیوربرانزیک بوده و تا کنون شش نفر بر اثر این بیماری درگذشته‌اند.

زوال عقل به سرعت پیشرونده و اختلالات مختلف روانپزشکی ازعلائم این بیماری ناشناخته است. بیماران همچنان علائمی مانند بی خوابی، ضعف حافظه، تغییرات رفتاری و ناهماهنگی در حرکت را از خود نشان می‌دهند.

پزشکان نمی توانند این بیماری را طبقه بندی کنند ، زیرا هر بار با مجموعه ای از علائم روبرو می شوند.

این بیماری در ابتدا تغییرات رفتاری مانند اضطراب، افسردگی و تحریک پذیری همراه با درد غیر قابل توضیح عضلانی و اسپاسم را در افرادی که قبلا سالم بوده‌اند ایجاد می‌کند.

غالبا بیماران دچار مشکلات بی خوابی شدید یا پرخوابی و ضعف حافظه می‌شوند. ممکن است اختلالاتی در گفتار با پیشرفت سریع وجود داشته باشد که برقراری ارتباط و مکالمه روان را دشوار می‌کند، از جمله لکنت زبان یا تکرار کلمات.

علائم دیگر عبارتست از کاهش سریع وزن و آتروفی عضلات و همچنین اختلال در بینایی و مشکلات هماهنگی حرکات و کشیدگی غیرارادی عضلات به نحوی که بسیاری از بیماران به واکر یا صندلی‌های چرخدار نیاز می‌یابند.

پژوهشگران و متخصصین صحی از کشور‌های مختلف با هم همکاری می‌کنند تا درنهایت علت این بیماری مرا دریابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала