چین با توجه به تجربه نازی های جاپانی، امریکا را به ساختن جنگ افزارهای زیستی متهم کرد

© REUTERS / Jason Leeچین با توجه به تجربه نازی های جاپانی، امریکا را به ساختن جنگ افزارهای زیستی متهم کرد
چین با توجه به تجربه نازی های جاپانی، امریکا را به ساختن جنگ افزارهای زیستی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه چین، ایالات متحده را متهم کرد که ادعا می شود بر اساس تجربه نازی های جاپانی از واحد 731 در جنگ جهانی دوم بر روی سلاح های بیولوژیکی کار کرده است.

بلینکن: پیوندهای امریکا با چین تنش زاتر می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
بلینکن: پیوندهای امریکا با چین تنش زاتر می شود
به گزارش اسپوتنیک، هوا چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، که ایالات متحده امریکا بر پایه تجربه نازی های جاپانی از واحد 731 در جنگ جهانی دوم بر روی جنگ افزارهای بیولوژیکی کار می کند. 
به گفته وی، پکن خواستار توضیحاتی از واشنگتن درباره شیوع ویروس ناشناخته در ویرجینیا است که کمی قبل از همه گیری جهانی رخ داده است.
این بیانیه پس از آن اعلام شد، که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین امریکا، در آستانه حضور ادعا شده اطلاعات نشت ویروس از آزمایشگاه در شهر ووهان چین اعلام کرد و به طور غیرمستقیم به نشانه های منشا مصنوعی COVID-19 اشاره کرد.
به نوبه خود، چین اطمینان دارد که سلاح های بیولوژیکی در آزمایشگاه نظامی فورت دتریک در حال مطالعه است، زیرا طبق گفته چونینگ، یک بیماری کشنده که بر روی شش ها تأثیر می گذارد ، عمدتا در مجاورت این آزمایشگاه ثبت شده است.
در آنجا، طبق اطمینان پکن، پس از جنگ جهانی دوم دانشمندان نازیست جاپانی "واحد 731" ، که تحقیقاتی را در مورد سلاح های بیولوژیکی بر روی افراد زنده انجام داده بودند، گرفته شده است.
پیش از این، دولت جو بایدن رهبر امریكا، با انتشار این خبر كه جامعه اطلاعاتی امریكا "در مورد منشا آزمایشگاهی ویروس كرونا كه عامل همه گیری جهانی است ،" به نتیجه نهایی نرسید".
بایدن از اطلاعات خواست تا کار جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی را که به درک این موضوع کمک می کند، تشدید کند و ظرف 90 روز نتایج را به او اطلاع دهد.
سپس رئیس کاخ سفید گفت، که اگر در یک دوره مشخص، اطلاعات جزییاتی را پیدا نکند که وی هنوز نمی داند، وی گزارشی درباره منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا منتشر می کند.
در جنوری 2021 ، گروهی از دانشمندان سازمان بهداشت جهانی برای بازرسی وارد ووهان شدند و از جمله از یک آزمایشگاه محلی ویروس شناسی بازدید کردند. در گزارش نهایی، کارشناسان نسخه منشأ مصنوعی SARS-CoV-2 را رد کردند.
برپایه سازمان جهانی بهداشت، بیش از 170 میلیون نفر به بیماری ویروس کرونا در سراسر جهان در کل دوره شیوع بیماری شناسایی شده است، نزدیک به 3.7 میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала