هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در هلمند که برای چپاول یک مرکز نظامی آمده بودند

© 215 Maiwand Corpsهدف قرار گرفتن غیرنظامیانی در هلمند که برای چپاول یک مرکز نظامی آمده بودند
هدف قرار گرفتن غیرنظامیانی در هلمند که برای چپاول یک مرکز نظامی آمده بودند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
عضو شوید
در حمله هوایی در هلمند غیرنظامیانی که برای چپاول به یک مرکز نظامی آمده بودند، هدف قرار گرفتند.
غیرنظامیان در یک حملۀ هوایی در هلمند هدف قرار گرفتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
غیرنظامیان در یک حملۀ هوایی در هلمند هدف قرار گرفتند

به گزارش اسپوتنیک، مسئولان سپاه 215 میوند می گویند، که در یورش هوایی بر یک قرارگاه نظامی در ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند، غیرنظامیانی که به همراهی طالبان برای چپاول به این منطقه آمده بودند، هدف قرار گرفتند.

این سپاه با نشر خبرنامه ای نوشته است، که یورش هوایی هنگامی صورت گرفت که مردم محل به همراهی طالبان وارد یک قرارگاه نظامی سقوط کرده، شده بودند و در حال چپاول اموال این پایگاه بودند.

ارتش نیز، از وارد شدن تلفات سنگین به طالبان در ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند خبر داده و تایید کرده که در حمله هوایی روز گذشته (جمعه،۱۴ جوزا) به غیرنظامیان هم تلفات وارد شده است.

سمیع سادات فرمانده این سپاه گفته "قضیه طوری بود که یک پوسته ما سقوط کرد. سپس طالبان و شماری از مردم برای چپاول به آنجا رفتند. قوای هوایی دست به کار شد و اجراات کرد. آنها وارد قرارگاۀ نظامی شدند. داخل شدن به قرارگاۀ نظامی و به غارت بردن اسرار و تجهیزات آن جرم است. همکاری با طالبان هم جرم است به همین دلیل عملیات هوایی صورت گرفت. متاسفم که شماری از غیرنظامیان هدف قرار گفتند اما آنها نباید با طالبان بر ضد ما همدست شوند".

این سپاه همچنان در خبرنامه ای افزوده است، که در نتیجه این ضربات هوایی 20 تروریست طالب کشته و 8 تن دیگر آنان زخم برداشته اند که با تاسف تعدادی از اهالی ملکی که همراه با طالبان جهت غارت وسایل نظامی به این قرارگاه نظامی داخل شده بودند، نیز طی این ضربات کشته و زخمی گردیده اند.
این سپاه از مردم ملکی خواسته است، که یکبار دیگر از تمام هموطنان محترم در حوزه جنوب غرب خواهشمندیم فریب تروریستان طالب را نخورده به هدف همکاری با این تروریستان به محلات نظامی و یا ساحات جنگی وارد نشوند. هر نوع همکاری با تروریستان در جنوب غرب جان شما را به خطر خواهد انداخت.

یادآوری می کنیم، که ولایت هلمند یکی از ولایت های ناامن افغانستان است، که در سال های پسین گواه درگیری های شدید میان نیروهای دولتی و جنگجویان گروه طالبان بوده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала