نگرانی امریکا از حمله هسته‌ای غیرقابل جبران روسیه

© AFP 2023نگرانی امریکا از حمله هسته‌ای غیرقابل جبران روسیه
نگرانی امریکا از حمله هسته‌ای غیرقابل جبران روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
عضو شوید
نشریه نشنال اینترست در مقالۀ جدید اش نوشته است که استراتژی جدید نیروی دریایی امریکا استفاده «محدود» از سلاح‌ هسته‌ای توسط روسیه را رد نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، کریس آزبورن، نویسنده این مقاله تاکید می‌کند که ما در مورد حمله‌ای صحبت می‌کنیم که در آن انجام هر اقدامی تلافی جویانه غیرممکن است. به نظر وی، روسیه ممکن است تصمیم به چنین اقدامی بگیرد، زیرا امریکا به سادگی از واکنش می‌ترسد.

گفته‌های کارشناسان درباره سلاح هسته‌ای امریکا در اروپا و ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
گفته‌های کارشناسان درباره سلاح هسته‌ای امریکا در اروپا و ترکیه

وی می‌گوید: ممکن است فکر کرده باشد که یک حمله هسته‌ای هدفمند و مخرب از اولین حمله به تصرف سریع سرزمین مورد مناقشه کمک خواهد کرد، در حالی‌که سطخ خطر را به حدی افزایش می‌دهد که امریکا تصمیم می‌گیرد برای جلوگیری از فاجعه جهانی پاسخ ندهد.

آزبورن نوشته است که اگر مسکو به همین شکل فکر کند، پس رویکرد واشنگتن بسیار خطرناک است.

وجود سلاح های تاکتیکی کم بازده در روسیه و امریکا در مورد «کاهش آستانه» احتمالی جنگ هسته‌ای یک بحث ایجاد کرده است. در همین حال، طرفداران یک سیاست مهار سخت، استدلال می‌کنند که استفاده از هر نوع سلاح هسته‌ای یک ضد حمله مرگبار به همراه خواهد داشت. این کارشناس تاکید می‌کند که کل پیام استراتژی امریکا شامل «نادبوی کامل» در پاسخ است.

به گفته آزبورن، پنتاگون بر روی کلاهک های هسته‌ای کم بازده Trident II D5 شرط بندی می‌کند و معتقد است که آنها به «تقویت بازدارندگی روسیه» و کاهش احتمال جنگ هسته‌ای گسترده کمک می‌کنند. این مفهوم بر اساس تناقض استوار است: «اسلحه های مخرب را با هدف خاصی استفاده کنید که هرگز از آنها استفاده نکنید».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала