زلمی خلیلزاد رهسپار كابل و دوحه شد

© AP Photo / J. Scott Applewhite, File زلمی خلیلزاد رهسپار كابل و دوحه شد
 زلمی خلیلزاد رهسپار كابل و دوحه شد    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان طی سفری به افغانستان و قطر رفت.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه ایالات متحده ، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در جریان این سفر قصد دارد در مورد افغانستان با رهبران کشورهای منطقه گفتگو کند.

 حمایت جاکارتا از روند صلح؛ محور دیدار وزیر خارجه اندونزی با خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
حمایت وزیر خارجه اندونزی از روند صلح افغانستان در دیدار با خلیلزاد

خاطرنشان می شود که همراه با خلیل زاد، یک هیئت بین دپارتمنت‌ی ایالات متحده به کابل و دوحه می روند، این نمایندگان مربوط به شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی (USAID) می باشند.

در اعلامیه مطبوعاتی آمده است: "در کابل، هیئت با دولت افغانستان، رهبران سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی، از جمله سازمان زنان دیدار خواهد کرد تا نظرات آنها را در مورد روند صلح استماع نمایند".  

همچنین خاطرنشان می شود که در دوحه، خلیل زاد قصد دارد از هر دو طرف بخواهد به پیشرفت محسوسی در جهت توافق سیاسی برسند که  منجر به حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته گردد.

پیش از این زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان،  روز سه‌شنبه گذشته در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ما وارد یک مرحله جدیدی از شراکت امریکا- افغانستان می‌شویم که اهداف آن خروج ایمن در بهترین شرایط ممکن، ارتقای یک راه حل سیاسی و مخالفت با تحمیل زور بر دولت، جلوگیری از تبدیل افغانستان به خطر تروریسم، ارتقای همکاری منطقه‌ای شامل توسعه اتصال، تجارت و اقتصاد به ذهنیت صلح‌آمیز و دادن سهم به کشورهای منطقه می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала