واکنش سفارت آلمان به کشتار هزاره ها 

© Photo / twitter accoun of Mohammad Idrees Stanikzaiواکنش سفارت آلمان به کشتار هزاره ها 
واکنش سفارت آلمان به کشتار هزاره ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
عضو شوید
سفارت آلمان در تویتی تاکید بر پایان خشونت‌ها در افغانستان کرده و نوشته است، که مردم این کشور شایسته صلح اند.
دادخواهی کاربران افغانستانی؛ جهان «نسل‌کشی» هزاره‌ها را به رسمیت بشناسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
دادخواهی کاربران افغانستانی؛ جهان «نسل‌کشی» هزاره‌ها را به رسمیت بشناسد

به گزارش اسپوتنیک، سفارت آلمان در کابل در تویترش در واکنش به کشتار مردم ملکی در افغانستان و به ویژه هزاره ها نوشته است: "ما از تداوم خشونت ناموجه علیه افراد ملکی افغانستانی بویژه جامعه هزاره بهت زده شدیم".

این سفارت در ادامه نوشته است، که قربانیان این خشونت و فامیل های سوگ‌دار در افکار مان هستند. خشونت باید پایان یابد - افغانستانی ها سزاوار صلح هستند.

یادآوری می کنیم اخیرا موجی از حملات هدفمند در غرب کابل آغاز شده است. در ۱۸ ثور مکتب سیدالشهدا در غرب کابل هدف حمله قرار گرفت که در نتیجه حدود ۹۰ نفر کشته و بیش از ۲۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در جریان هفته‌ گذشته نیز دست‌کم چهار انفجار مین بر خودروهای مسافربری در حوزه‌های سوم و ششم شهر کابل جان نزدیک به ۲۰ غیرنظامی را گرفت و بیش از ۲۰ غیرنظامی دیگر را زخمی کرد.

سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری حملات مکرر اخیر در غرب را «کشتار و نسل‌کشی» خوانده و گفته است که نهادهای امنیتی و کسانی که در حکومت به‌طور مستقیم مسئولیت تأمین امینت را بر عهده دارند، مکلفند که هرچه زودتر در برابر این «کشتار و نسل‌کشی» اقدام کرده و به مردم پاسخگو باشند.

پیشتر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان حمله بر مدرسه سیدالشهدا را «پاکسازی قومی و نسل‌کشی» خوانده بود.

خانواده‌های قربانیان حمله بر مدرسه سیدالشهدا نیز از حکومت افغانستان و جامعه جهانی خواسته بودند که این حمله را به‌عنوان مصداق «نسل‌کشی» به رسمیت بشناسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала