روسیه تلاش دارد قدرت نظامی خود را افزایش دهد

© Sputnik / Vasiliy Batanov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: روسیه تلاش دارد تا قدرت نظامی خود را افزایش دهد
 آمریکا: روسیه تلاش دارد تا قدرت نظامی خود را افزایش دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
عضو شوید
آمریکا از افزایش جدی قدرت آتش نیروی دریایی روسیه خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، روسیه در تلاش است تا قدرت نظامی خود را افزایش دهد. این افزایش به ویژه این افزایش در خصوص کشتی های جدید محسوس است.  این نظریه در مقاله ای برای نشریه 19FortyFive توسط پیتر سوچیو، ستونویس مسائل نظامی نشریه نشنال اینترست، بیان شده است.

نشنال اینترست پنج کشتی قدرتمند نیروی دریایی روسیه را به معرفی گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
نشنال اینترست پنج کشتی قدرتمند نیروی دریایی روسیه را به معرفی گرفت

 مبصر یادآوری کرد که طبق اظهارات رئیس شرکت کشتی سازی متحد روسیه الکسی راخمانوف، در سال 2021 شرکت کشتی سازی روسیه قصد دارد پنج کشتی جنگی جدید و دو کشتی نظامی ترمیم شده را تحویل دهد.

این تحلیلگر به سخنان راحمانوف اشاره کرده می گوید که شرکت کشتی سازی روسیه سال گذشته 11 کشتی و قایق تحویل داده است که هشت مورد آنها کاملاً جدید بوده است.

این مبصر با استناد به داده های Business Insider، یادآور شد که نیروی دریایی روسیه حدود 360 کشتی در اندازه های مختلف دارد، اما تعداد قابل توجهی از کشتی های جنگی و کشتی های جنگی سریع بزرگ موشکی دوران اتحاد جماهیر شوروی است که جایگزین کشتی های جنگی کوچکتر شده است.

سوچیو خاطرنشان کرد، ناوگان روسی تا حد زیادی درگیر "مرحله احیا" و جهت گیری مجدد است که تا سال 1990 بیش از 650 کشتی شامل هفت کروزر ناو هواپیمابر، 73 کروزر موشکی و ناوشکن و 260 فروند زیر دریایی  داشت.

سوسیو گفت، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ارتش روسیه ناوگان قدرتمندی را به ارث برد، اما توانایی بهره برداری از آن و حتی نگهداری بسیاری از آن را نداشت، و در نتیجه این ظرفیت تا حد زیادی از بین رفت.

به گفته مفسر نظامی «نشنال اینترست»، پس از گذشت یکسال، مسکو درک کرد که « بیشتر، به معنای بهتر نیست». هم‌اکنون توجه روسیه بر ساخت زیردریایی ها و شناورهای کوچکتر متمرکز شده است که در وهله اول برای دفاع از مرزهای کشور درنظر گرفته شده اند، هر چند آن ها می توانند قدرت خود را در فراسوی مرزهای روسیه نیز به نمایش بگذارند. مفسر نظامی نشریه نامبرده همچنین از مهمات جنگی «کالیبر» و یا «زیرکن» یاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала