رهبر بوکو حرام به دستور رهبری داعش کشته شد

© AP Photo رهبر بوکو حرام به دستور رهبری داعش کشته شد
 رهبر بوکو حرام به دستور رهبری داعش کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
عضو شوید
سرویس های اطلاعاتی نیجریه و بین المللی، بیش از ده سال موفق به دستگیر رهبر بوکو حرام نشدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین،‌ رهبر بوکوحرام به دلیل وحشیگری بیش از حد به دستور رهبری داعش کشته شد.  

بر اساس گزارش گاردین، ابوبکر شیکاو، رهبر گروه بوکوحرام روز چهارشنبه در پی محاصره شدن از سوی شبه نظامیان شاخه داعش و پی بردن به این که تعداد نیروهای وی کمتر از شبه نظامیان وابسته به داعش است از تسلیم کردن خودش سر باز زده و برای خودکشی تلاش کرده است.

مقام‌هایی که روزنامه گاردین به آنها استناد کرد گفتند: این گروه‌ها با شدت بیشتری با یکدیگر نزاع داشتند و روشن است که در صورت رویارویی آنها با یکدیگر، بوکوحرام توان و قدرت آتش کمتری دارد. ما باید برای مشخص شدن معتبر بودن این گزارش‌ها منتظر باشیم.

رهبر بوکو حرام در نیجریه کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
رهبر بوکو حرام در نیجریه کشته شد

این مقام‌ها در ادامه ادعا کردند، شیکاو و یک گروه از شبه نظامیان تحت امر وی توسط شبه نظامیان وابسته به داعش در غرب آفریقا از جمله ده ها خودروی مجهز به مسلسل آنها محاصره شدند و بعد از آنکه تعداد زیادی از محافظان شیکاو کشته شدند، شاخه داعش از او خواست با رهبر آنها یعنی "ابومصعب البرناوی" بیعت کند.

پیشتر مقام‌های اطلاعاتی نیجریه گفته بودند که رهبر گروه شبه نظامی بوکوحرام در پی بالا گرفتن درگیری بین شبه نظامیان تحت امرش با تروریست‌های وابسته به داعش یا کشته و یا به شدت زخمی شده است.

با این حال یک مقام بوکوحرام در ایالت بورنو ادعاهای مطرح شده درباره ابوبکر شیکاو را رد کرده و آن را جدیدترین مورد از ادعاهای غلط سرویس‌های اطلاعاتی درباره از بین رفتن این رهبر تروریست خوانده بود.

تحلیلگران می‌گویند داعش اکنون در منطقه "ساحل" در آفریقا تبدیل به یک نیروی قدرتمندتر شده و کنترل اراضی وسیعی را به دست آورده است.

پیش از این اوایل سال جاری میلادی شاخه وابسته به داعش در غرب آفریقا حمله‌ای را به جنگل سامبیسا، از مخفی گاه‌های بوکوحرام، به راه انداخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала