سقوط یک ولسوالی دیگر/ قیصار به دست طالبان افتاد؛ بیش از صد سرباز به اسارت درآمدند

© رخنامه وزارت دفاع کشته شدن ۲۱ طالب در ولایت فاریاب
کشته شدن ۲۱ طالب در ولایت فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
عضو شوید
مقام های محلی ولایت فاریاب از سقوط ولسوالی "قیصار" این ولایت به دست طالبان و افتادن بیش از صد نیروی امنیتی در اسارت این گروه خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از اعضای شورای ولایتی فاریاب می گویند که پس از سقوط مقر فرماندهی پولیس ولسوالی قیصار، تعمیر ولسوالی و قریه کوهی این ولسوالی نیز به دست طالبان سقوط کرده و بیش از 100 سرباز به اسارت طالبان در آمدند؛ اما حکومت هنوز در برابر این وضعیت خاموشی اختیار کرده است.

 نادر سعیدی؛ عضو شورای ولایتی فاریاب با تأیید این رویداد به رسانه ها گفته است، نرسیدن کمک سبب شده تا تعمیر ولسوالی قیصار شب گذشته و قریه کوهی این ولسوالی ساعت 9 صبح امروز به دست طالبان سقوط کند.

مارشال دوستم به خط نخست جنگ رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
مارشال دوستم به خط نخست جنگ رفت

وی افزود که طی سقوط این دو ساحه، بیش از 100سرباز به اسارت طالبان درآمده اند.

این عضو شورای ولایتی فاریاب دولت و مسئولان امنیتی را به بی توجهی در برابر وضعیت قیصار متهم کرده، گفت: قوماندان قول اردو در حال حاضر در فاریاب است؛ اما پیلوت ها از امر او اطاعت نمی کنند و نیروهای امنیتی با هم هماهنگی ندارند.

سعیدی هشدار داد که اگر وضعیت چنین ادامه یابد، شهر میمنه نیز به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

این در حالی است که یک شب قبل (یکشنبه شب، 15 جوزا) سال جاری، تعمیر فرماندهی پولیس قیصار به دست طالبان سقوط کرد که طی آن فرمانده پولیس و 15 سرباز امنیتی شهید و 30 تن شان اسیر طالبان گردیدند.

در کنار این، طالبان بر مرکز ولسوالی دولت آباد نیز حملاتی داشتند و سه پوسته در این ولسوالی نیز به دست طالبان افتاده است.

در حال حاضر از میان 300 قریه ولسوالی قیصار،  تنها کندک اردوی ملی در غرب ولسوالی در کنترول دولت قرار دارد و سایر ساحات در کنترول طالبان می باشد.

طی روزهای اخیر چندین ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده‌است. دولت عمدتا اعلام می‌‌کند که از این مناطق «عقب‌نشینی تاکتیکی» کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала