تصمیم "قاطع" آمریکا برای یافتن سر منشاء ویروس کرونا

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد ایالات متحده مصمم به پیداکردن منشا اصلی ویروس کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Axios گفت دولت «جو بایدن» مصمم است منشا اصلی COVID-19 را کشف کند و افزود: آمریکا، چین را مسوول می داند.

بلینکن گفت: ما باید این کار را با دقت انجام دهیم تا متوجه شویم چه اتفاقی رخ داده است، برای اینکه بهتر بتوانیم جلوی وقوع دوباره آن را بگیریم. برای همین است که باید به عمق این مساله برسیم و حقیقت آن را معلوم کنیم.

پوتین درباره مهمترین درسی که کرونا به بشریت داد، صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
پوتین درباره مهمترین درسی که کرونا به بشریت داد، صحبت کرد

بلینکن تاکید کرد: چین هنوز مدارک مورد نیاز و شفاف را به ما ارائه نکرده، دسترسی بازرسان و کارشناسان بین المللی را فراهم ننموده و اطلاعات لازم را به اشتراک نگذاشته است.

وی افزود: چنین چیزی باید اتفاق بیفتد، زیرا در نهایت کاملا به نفع چین است.  

این مقام دولت بایدن خاطرنشان کرد: اگر چین ادعا می کند که یک بازیگر بین المللی مسئولیت پذیر است، باید تمام تلاش خود را برای در اختیار گذاشتن تمامی اطلاعاتی که دارد بکار گیرد تا این اطمینان ایجاد شود که از وقوع یک همه گیری جهانی دیگر جلوگیری می شود.

بحث در مورد منشا ویروس کرونا  زمانی آغاز شد که "وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد سه محقق از موسسه ویروس شناسی ووهان چین در نوامبر 2019 علائم شبه  COVID-19 داشته و پیش از آنکه این بیماری حتی در چین اعلام شود برای درمان به بیمارستان مراجعه کرده بودند. همین امر سبب شد تا اندکی بعد بایدن در بیانیه ای غافلگیرانه خواستار تحقیقات مجدد درباره منشا ویروس شود.

 رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص گفت: «سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی های متناقضی از احتمال انتقال ویروس از حیات وحش یا نشت از انستیتوت ویروس شناسی ووهان داشتند». لذا وی به سازمان های اطلاعاتی دستور داد تلاش خود را دو برابر کنند و ظرف ۹۰ روز باردیگر در خصوص ریشه اصلی ویروس کرونا به او گزارش دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا  هم اخیرا در کنوانسیون جمهوریخواهان در کارولینای شمالی، تقصیر شیوع این پاندمی را به گردن چین انداخت و گفت پکن باید حداقل 10 تریلیون دالر به تمام کشورها غرامت پرداخت کند. ترامپ همچنین دولت بایدن را به مسدود کردن تحقیقات جامع درباره منشاء کرونا متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала