پیامد جدید و غیر منتظره ویروس کرونا

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
عضو شوید
دانشمندان یکی دیگر از پیامدهای خطرناک ویروس کرونا را که ناهماهنگی حرکت دست و پا را به همراه دارد،مشخص کرده اند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پورتال EurekAlert، تیمی از دانشمندان دانشگاه بیرمنگام، طبق در پی تحقیقات گسترده یکی دیگر از پیامدهای خطرناک ویروس کرونا -ابتلا به سندرم Guillain-Barré مشخص نمودند که با ناهماهنگی حرکت دست و پا همراه است.

سندرم گیلن-باره نوعی بیماری حاد پلی نوروپاتی التهابی پیشرونده است که با ضعف عضلانی و اختلال حسی پلی نوریتک مشخص می‌شود.

پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
تصمیم "قاطع" آمریکا برای یافتن سر منشاء ویروس کرونا

آنتی بادی‌های تولید شده توسط ارگانیسم‌هایی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، مشابه آنتی بادی‌هایی است که باعث شیوع بیماری‌های قلبی و پوستی می شوند. اولین علائم بیماری ضعف و درد عضلانی، بی حسی دست و پا و مشکلات هماهنگی میان دست و پا است.

سندرم گیلن-باره یک پلی رادیکولونوروپاتی خود ایمنی است که با اختلالات اتونوم، اختلالات حرکیت و اختلالات حسی آشکار می‌شود.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین بود، علاوه بر 30 شهر و منطقه چین، به کشورهای دیگر دنیا نیز سرایت کرد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود. حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آن‌ها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مانند تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داده و نام رسمی آن را بیماری COVID-19

 گذاشته است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала