کشته شدن 57 تن در خشونت‌ها و حمله‌های طالبان در 24 ساعت گذشته

© Photo / 209 Shaheen Corps انفجار ماین
 انفجار ماین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
عضو شوید
از سویی هم، وزارت دفاع ملی نیز می‌گوید که در حمله‌های نیروهای دولتی 167 طالب کشته و در حدود 60 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، در حمله‌های تهاجمی طالبان بر ولسوالی‌های بلخ ولایت بلخ، قیصار ولایت فاریاب و شهرک ولایت غور 27 تن از نیروی دولتی جان باختند و بیش از 40 تن دیگر به‌شمول غیرنظامیان زخم برداشته‌اند.

ارتش: 25 طالب در ارزگان کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
ارتش: 25 طالب در ارزگان کشته شدند

در خشونت‌های دیگر که در بیست‌وچهار ساعت گذشته در هفت ولایت کشور رخ داده‌اند، دست‌کم 15 تن از نیروی دولتی و 15 غیرنظامی جان باختند و چندین تن دیگر زخمی شده‌اند.

دو تن از نیروهای دولتی پیش از چاشت  روز گذشته (یک‌شنبه 16جوزا) در حملۀ تهاجمی طالبان بر ساختمان ولسوالی بلخ ولایت بلخ جان باختند و در حدود ۲۰تن دیگر زخمی شده‌اند.

مقام‌های محلی می‌گویند که طالبان در این حمله از موتر بم‌گذاری شده کار گرفتند.

 در همین حال، مرکز ولسوالی قیصار ولایت فاریاب نیز اخیرا به دست طالبان افتاد. منابع محلی گزارش می‌‎دهند که در حمله‌های طالبان بر ولسوالی‌های قیصار و دولت‌آباد فاریاب، 21 تن از نیروهای دولتی به‌شمول فرمانده پولیس قیصار جان باختند و 20 تن دیگر زخم برداشته‌اند.

در حمله‌های طالبان بر یک مرکز نیروهای نظم عامه در ولسوالی شهرک غور، شهر قلات زابل، آب کمری بادغیس و گیزاب ارزگان نزدیک به 20 تن از نیروی دولتی جان باختند و چندین تن دیگر زخم برداشته ‎اند.

از سویی هم، وزارت دفاع ملی نیز می‌گوید که در حمله‌های نیروهای دولتی 167 طالب کشته و در حدود 60 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

در یک رویداد دیگر، انفجار یک ماین جاسازی شده در کنار جاده در ولسوالی آب‌کمری بادغیس یازده غیرنظامی جان باختند و در انفجار همانند در مرکز پکتیا چهار غیرنظامی قربانی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала