راننده‌ کانادایی «عمدا» یک خانواده مسلمان را کشت + عکس

CC BY 2.0 / Alberta Justice and Solicitor General / Edmonton Police Service راننده‌ای در کانادا «قصدا» یک خانواده مسلمان را کشت
  راننده‌ای در کانادا «قصدا» یک خانواده مسلمان را کشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
عضو شوید
رسانه‌های کانادا از حمله از پیش طراحی شده یک فرد مهاجم به اعضای یک خانواده مسلمان و کشته شدن چهار تن از آنان خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، یک راننده کانادایی با کامیون خود عمدا در یک حمله‌ی از قبل طراحی شده خانواده‌ای را به دلیل مسلمان بودن  شان، زیر گرفت . چهار نفر از اعضای این خانواده کشته و یک کودک 9 ساله به شدت زخمی شد.

قربانیان این حمله یک زن 74 ساله، یک مرد 46 ساله، یک زن 44 ساله و یک دختر 15 ساله هستند.  کودک 9 ساله نیز به خاطر صدمات ناشی از این حمله در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه بستری شده است. ‌

این اتفاق در شهر لندن ایالت انتاریوی کانادا رخ داد و فرد متهم با کامیون به قربانیان پیاده حمله کرد.  

فرد مظنون یک جوان 20 ساله است که اندکی پس از حادثه بازداشت و به چهار قتل عمد و سوء قصد متهم شد. وی گفت پلیس در حال بررسی احتمال اتهام تروریستی است.

طبق اعلام پلیس انتاریو انگیزه مهاجم از حمله به این خانواده مسلمان، مذهبی بوده و وی عامدانه مرتکب این جنایت شده است.

این حمله در حالی صورت گرفت که نگرانی‌ها در خصوص حملات اسلام هراسی در استان‌های سراسر کانادا افزایش یافته و مردم خواستار مقابله با نژادپرستی، خشونت‌های ناشی از نفرت و شیوع گروه‌های راست افراطی هستند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در توئیتی نوشت: جامعه مسلمانان در سراسر کشور، بدانید که ما در کنار شما هستیم. اسلام هراسی در هیچ یک از جوامع ما جایی ندارد. این نفرت موذیانه و نفرت انگیز است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала