سقوط مرکز ولسوالی دولت‌آباد فاریاب به‌دست طالبان/ده ها نیروی دولتی مفقود الاثر شدند

© رخنامه وزارت دفاع کشته شدن ۲۱ طالب در ولایت فاریاب
کشته شدن ۲۱ طالب در ولایت فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
عضو شوید
یک عضو شورای ولايتی فارياب می‌گوید که ده‌ها نيروی دولتی در مركز این ولسوالی بودند كه شماری از آنان برآمدند و از سرنوشت یک شماری ديگر آنان، خبری نيست.

به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در ولایت فاریاب تأیید می‌کنند که ولسوالی دولت‌آباد در 62 کیلومتری شمال‌شرق شهر میمنه، مرکز این ولایت به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است.

عبدالاحد ايلبيک، یک عضو شورای ولايتی فارياب امروز (سه‌شنبه، 18 جوزا) می‌گويد كه نيمه‌های شب گذشته، مركز ولسوالی دولت‌آباد این ولایت به‌دست طالبان، افتاده‌است.

او افزود که ده‌ها نيروی دولتی در مركز این ولسوالی بودند كه شماری از آنان برآمدند و از سرنوشت یک شماری ديگر آنان، خبری نيست.

منار باستانی جام در ولایت غور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
سقوط ولسوالی شهرک غور به دست طالبان

آقای ايلبيک افزود که این ولسوالی از ماه‌ها به این سو، تحت تهدید بلند امنیتی قرار داشت و طالبان از حدود یک هفته‌ی پیش به این طرف حملات‌شان را در دولت‌آباد شدت بخشیده بودند.

به گفته‌ی او، این ولسوالی علی‌رغم راه‌اندازی حملات هوایی بر مواضع طالبان، به‌دست این گروه سقوط کرده است.

این عضو شورای ولایتی فاریاب تأکید کرد که در این ولسوالی 60 نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر بوده‌اند. به گفته‌ی او، این نیروها شامل 35 نیروی خیزش مردمی، 20 نیروی پولیس و پنج نیروی ارتش بوده‌اند.

این دومین ولسوالی فاریاب است که در جریان هفته‌ی جاری به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط می‌کند. ولسوالی قیصار در 26 کیلومتری شهر میمنه سه روز پیش (15 جوزا) به‌دست جنگجویان طالبان سقوط کردند.

در جریان حمله‌ی طالبان بر ولسوالی قیصار، سیف‌الرحمان دهزاد، فرمانده پولیس این ولسوالی با تعدادی از سربازان پولیس کشته شدند. طالبان تعداد زیاد دیگر این سربازان را هم اسیر گرفتند. جنگ‌جویان این گروه همچنین با انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده در داخل فرماندهی پولیس قیصار، ساختمان این ولسوالی را منهدم کردند.

همچنین ولسوالی دولت‌یار یازدهمین ولسوالی است که از زمان آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان در ماه می، به دست طالبان سقوط می‌کند. در جریان این مدت، ولسوالی‌های نرخ و جلریز در میدان‌وردک، برکه در بغلان، دولت‌شاه در لغمان، گیزاب در ارزگان، ده‌یک در غزنی، شینکی در زابل، دوآب و مندول در نورستان و قیصار در فاریاب به‌دست طالبان سقوط کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала