نگهبان یک درمانگاه در پاکستان خود را به جای جراح جا زد و بیمار را جراحی کرد

© Fotolia / Kot63نگهبان یک درمانگاه در پاکستان خود را به جای جراح جا زد و بیمار را جراحی کرد
نگهبان یک درمانگاه در پاکستان خود را به جای جراح جا زد و بیمار را جراحی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
عضو شوید
یک نگهبان درمانگاه در پاکستان وانمود کرد که پزشک جراح است و یک بیمار زن 80 ساله را جراحی کرد.

عملیات موفقیت‌آمیز زنان جراح در هرات: «خود ما هم باور مان نمی‌شد» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2020
عملیات موفقیت‌آمیز زنان جراح در هرات: «خود ما هم باور مان نمی‌شد»
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، در پایان ماه می 2021، محمد وحید بات، نگهبان یک درمانگاه وانمود کرد، که پزشک است و با خانواده بیمار شمیمه بیگم تماس گرفت. او پیشنهاد داد، که بیمار آنها باید جراحی کمر انجام دهد و از آنها بابت این کار پول خواست.

خانواده بیمار به دکتر قلابی اعتماد کرده و موافقت کردند تا به وی پول پرداخت کنند و او نیز در تاریخ 26 می 2021 با همکاری یک تکنسین درمانگاه، بیگم را جراحی کرد.

پس از عمل نیز دوبار برای پانسمان زخم به خانه بیمار آمد و بابت این بازدیدها هم مقادیر دیگری پول از خانواده بیمار دریافت کرد. اما با وجود ویزیت های او پس از مدتی خونریزی و درد بیگم شدیدتر شد. خانواده بیگم او را به درمانگاه منتقل کردند، اما زن نجات پیدا نکرد.

پس از مرگ بیمار، معلوم شد که کسی که عمل را انجام داده جراح نبوده و در اصل نگهبان درمانگاه بوده است. افزون بر این، این نخستین بار نیست که بات وانمود می کند که پزشک است. به گفته کارکنان درمانگاه، این مرد دو سال پیش به دلیل تلاش برای اخاذی از بیماران از درمانگاه اخراج شده بود.

یکی از کارمندان درمانگاه که نمی خواهد نامش را اعلام کند، درباره این رویداد در درمانگاه گفت: "ما نمی توانیم دائماً كاری كه هر پزشك انجام می دهد را كنترل كنیم. ما یک درمانگاه بزرگ داریم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала