استرالیا به همکاران افغانستانی شان ویزای بشردوستانه می دهد

© AP Photo / Musadeq Sadeqاسترالیا به همکاران افغانستانی شان ویزای بشردوستانه می دهد
استرالیا به همکاران افغانستانی شان ویزای بشردوستانه می دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
عضو شوید
در حالی که نیروهای خارجی به دنبال خارج شدن از افغانستان هستند، حداقل 300 مترجم افغانستانی که همکاری نیروهای استرالیایی بودند، به دنبال پناهندگی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر استرالیا می گوید که تلاش‌های فوری در حال انجام است تا روند صدور ویزای بشردوستانه را برای مترجم‌های افغانستانی که با نیروهای استرالیایی همکاری کردند و اکنون مورد تهدیدهای طالبان قرار دارند، تسریع شود

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا گفته "ما از این موضوع کاملا آگاه هستیم و در حال اقدامات فوری و صریح و دقیقی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که این کار را به روش مناسب انجام داده‌ایم."

بسته‌شدن سفارت استرالیا در کابل؛ زنگ خطر برای دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
بسته‌شدن سفارت استرالیا در کابل؛ زنگ خطر برای دولت افغانستان

اسناد به دست آمده توسط شبکه ABC حاکی از تلاش‌های قبلی طالبان برای کشتن مترجم‌های افغانستانی نیروهای خارجی است.

موریسون گفت پس از اینکه تعدادی از مترجم‌های افغانستانی که به سربازان استرالیایی کمک کرده‌اند در لیست قتل طالبان قرار گرفته‌اند، از فوریت اقدام برای صدور ویزاهای بشردوستانه برای آنها کاملا آگاه است.

او گفت "ما در حال اقدامات فوری و صریح و دقیقی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که این کار را به روش مناسب همانند موارد قبلی انجام داده‌ایم."

موریسون بیان کرده که او معتقد است استرالیا می‌تواند اقدامات گذشته خود را برای صدور موفقیت‌آمیز ویزاهای بشردوستانه و پناهندگی ایمن به افرادی که با تهدید به مرگ روبرو می‌شوند، از جمله این مترجم‌های افغان، تکرار کند.

وی گفت: "این اولین باری نیست که ما به حمایت از این شرایط آمده و توانسته‌ایم افراد را با شرایط مناسب و ویزاهای بشردوستانه به استرالیا وارد کرده و اسکان دهیم."

یک فرمانده نیروهای استرالیایی در افغانستان به SBS News گفته است که باید تمام تلاش‌ها برای کمک به مترجم‌های افغانستانی که جان خود را برای کمک به سربازان استرالیایی در معرض خطر قرار داده‌اند، انجام شود.

در همین حال، انگلستان و آمریكا هر دو توافق كرده‌اند كه هزاران مترجم افغانستانی و خانواده‌های آنها را سریعاً اسكان دهند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز 11 سپتامبر را آخرین مهلت پایان دادن به حضور 20 ساله نظامی این کشور در افغانستان تعیین کرده. آخرین نیروهای استرالیایی باقی مانده در افغانستان نیز در همین تاریخ این کشور را ترک می‌کنند.

در نامه ای که روز دوشنبه توسط طالبان منتشر شده، گفته شده است كه افرادی كه با سربازان خارجی در افغانستان كار کرده‌اند، صدمه‌ای نخواهند دید، اگر ابراز پشیمانی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала