تلفات "تکان‌دهنده" نیروهای امنیتی در 24 ساعت گذشته در افغانستان

© Ministry of Defenseکشته شدن ۱۳ جنگجوی طالبان در فاریاب 
کشته شدن ۱۳ جنگجوی طالبان در فاریاب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
عضو شوید
مقامات ارشد دولت افغانستان اعلام کردند که جنگ در 26 ولایت از 34 ولایت افغانستان ادامه دارد و در 24 ساعت گذشته 157 نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند.

 به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های ارشد دولت کابل اعلام کردند، در شبانه روز گذشته و در نتیجه افزایش حملات از سوی شبه نظامیان طالبان و همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دست کم 157 سرباز افغان کشته شده‌اند.

 مقامات ارشد دولت افغانستان اعلام کردند که در پی تشدید حملات طالبان و همزمان با خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، 157 نیروی امنیتی افغان در 24 ساعت گذشته در حملات طالبان کشته شدند.

تلفات سنگین نیروهای امنیتی در ولسوالی قیصار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
تلفات سنگین نیروهای امنیتی در ولسوالی قیصار

یکی از این مقامات که خواست نامش فاش نشود با «تکان‌دهنده» خواندن تلفات به «رویترز» گفت که جنگ در 26 ولایت از 34 ولایت افغانستان جریان دارد.

طالبان حملات خود را بطور بی‌سابقه‌ای افزایش داده است و روز گذشته نیز ولسوالی های «شهرک»، «قیصار» و «گیزاب» را تصرف کرد و نیروهای افغان مجبور به عقب‌نشینی به روستاهای مجاور شدند.

در کمتر از دو ماه اخیر از افتادن مرکزهای ولسوالی‌های برکه در ولایت بغلان، نرخ و جلریز در ولایت میدان وردک، دولت شاه در ولایت لغمان، قیصار در ولایت فاریاب و شهرک در ولایت غور بدست طالبان خبر رسیده‌است.

طالبان ادعا دارند که ولسوالی‌های چرخ ولایت لوگر، دوآب و مندول ولایت نورستان، فارسی ولایت هرات، ده یک ولایت غزنی، گیزاب ولایت دایکندی و شینکی ولایت زابل را نیز تصرف کرده‌اند.

وزارت دفاع ملی ادعا می‌کند که در یک شبانه روز اخیر 126طالب کشته و نزدیک به هشتاد تن دیگر زخم برداشته‌اند؛ ادعایی‌که طالبان آن را نمی‌پذیرند.

نماینده‌گان مجلس در واکنش به افزایش تلفات نظامیان در میدان‌های جنگ و افتادن پی‌هم مرکزهای ولسوالی‌ها و پاسگاه‌های دولتی به دست طالبان، مسؤولان نهادهای امنیتی را تا چند روز دیگر برای پاسخ‌گویی به این مجلس فرا می‌خوانند.

این درحالی است که مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان همزمان با خروج نظامیان آمریکایی و ناتو متوقف شده است و دو طرف یکدیگر را به کارشکنی در روند صلح متهم می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала