ماجرای روزنامه نگار ترکیه که پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا "افغان" شد + عکس

© Fotolia / BillionPhotos.comکشف واکسن ضد مواد مخدر
کشف واکسن ضد مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
عضو شوید
روزنامه نگار ترکیه، پس از دریافت دو دوز واکسن ویروس کرونا متوجه شد که در پاسپورت واکسیناسیون وی در ستون "تابعیت" نوشته شده " افغانستان" .

به گزارش اسپوتنیک، احمد توناگور روزنامه نگار ترکیه، پس از دریافت دو دوز واکسن ویروس کرونا از طریق برنامه "حس" (کد شخصی که توسط وزارت بهداشت ترکیه برای پیگیری وضعیت بیماری در این کشور وارد شده است)، دارنده پاسپورت واکسیناسیون شد.

​وی در پاسپورت خود، با تعجب متوجه شد که در ستون "تابعیت" نوشته شده است "افغانستان". توناگور گفت: چه کسی فکرش را می کرد، ما با مشکلی روبرو شویم که در زندگی یک شخص اختلال ایجاد شود.

احمد توناگور درباره این حادثه گفت: روز جمعه نوبت دوم واکسن Biontech در بیمارستان دولتی بدروم داشتم، به من گفتند که یک ساعت پس از واکسیناسیون در برنامه حس، من می توانم پاسپورت واکسیناسیون خود را کامل کنم زیرا دوز دوم را دریافت کردم. پاسپورت بین المللی صادر شد و در ستون شهروندی افغانستان نوشته شد.

وی گفت: همان پاسپورت واکسیناسیون حاوی شماره هویت  من از شهروندان جمهوری ترکیه و شماره پاسپورت من است. من افغان شدم. اکنون من تحقیق می کنم که کجا باید بروم. دیگران نیز با مشكل مشابهی روبرو شده اند.

توناگور درمورد مشکل که نامه های زیادی از خوانندگانش دریافت کرده است، چنین نتیجه گیری کرد: من نامه های زیادی از خوانندگان دریافت کرده ام، که آنها هم گفته اند من هم افغانستانی شده ام. خوانندگانی که برای من کاملاً ناآشنا هستند. آنها همچنین نمی دانند چه باید بکنند. من در تلاش هستم تا به سیستم انتصاب پزشک مرکزی (MHRS) برسم. من مات و مبهوت هستم، من نمی دانم چگونه این مسئله را برطرف کنم. ما با مشکلی روبرو هستیم که زندگی فرد را مختل می کند. من بلافاصله متوجه نشدم که چگونه پاسپورت خود را دریافت کردم، چه کسی می توانسته به چنین چیزی فکر کند؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала