کاخ سفید: بحث‌های آمریکا و پاکستان در باره همکاری‌ های پسا خروج از افغانستان ادامه دارد

© AP Photo / Carolyn Kasterبحث‌های آمریکا و پاکستان در باره همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی
بحث‌های آمریکا و پاکستان در باره همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
عضو شوید
کاخ سفید می‌گوید که بحث‌های سازنده در باره همکاری‌های نظامی - اطلاعاتی پس از خروج نیرو ها از افغانستان میان واشنگتن واسلام آباد ادامه دارند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا از ادامه بحث های سازنده با پاکستان برای همکاری درجلوگیری از مبدل نشدن افغانستان به پناه گاه امن هراس افگنان خبرمی دهد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید که واشنگتن در کانال‌های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک با پاکستان در گفتگو است تا ازمبدل نشدن دوباره افغانستان به پناه گاه امن شبکه القاعده یا هرگروه هراس افگن دیگر اطمینان به دست آید.

Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
پنتاگون: برای ایجاد یک پایگاه به دنبال توافق با همسایگان افغانستان هستیم

همزمان با پایان ماموریت نیروهای خارجی درافغانستان، احتمال استفاده از حریم هوایی و فضایی پاکستان برای پیکار با هراس افگنی درافغانستان بیشتر می شود.

اکنون کاخ سفید می گوید که بحث‌های سازنده دراین باره میان واشنگتن واسلام آباد ادامه دارند.

آقای سالیوان گفت: «من قصد ندارم به جزئیات مذاکرات ما با پاکستان بپردازم. فقط این را می‌گویم: ما در کانال های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک با پاکستان در باره آینده توانایی‌های آمریکا بحث‌های سازنده یی داشته ایم تا اطمینان حاصل شود که افغانستان هرگز دیگر به مرکزی تبدیل نخواهد شد که القاعده یا داعش یا هر گروه هراس افگن دیگری بتواند ازآن برایالات متحده  حمله کند.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به نشست احتمالی درباره افغانستان در استانبول می‌گوید که آقای بایدن در حاشیه نشست سران ناتو با رییس جمهورترکیه نیز مذاکره خواهد کرد.

آقای سالیوان گفت: «نقشی که ترکیه در رابطه با مذاکرات و دیپلماسی در افغانستان به صورت پیش رو بازی خواهد کرد و نحوه برخورد آمریکا و ترکیه با برخی از اختلافات قابل توجه ما در زمینه ارزش ها و حقوق بشر و سایر موضوعات دردیدار دوجانبه رییس جمهور بایدن و رجب طیب اردوغان بحث خواهند شد.»

قرار است که رهبران سی کشور عضو ناتو در سی و یکمین نشست سران این پیمان به  روز دوشنبه هفته آینده در بلژیک گردهم بیایند.

دبیرکل ناتو درباره مسایل آجندای این نشست به شمول افغانستان با جوبایدن در کاخ سفید گفتگو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала