آمریکا: کمک‌های نظامی و بشردوستانه به افغانستان ادامه می‌یابد

© @https://twitter.com/USEmbassyKabul هیات اعزامی آمریکا: کمک‌های نظامی و بشردوستانه به افغانستان ادامه می‌یابد
 هیات اعزامی آمریکا: کمک‌های نظامی و بشردوستانه به افغانستان ادامه می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
هیأت بین‌الوزارتی آمریکا به ریاست زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه این کشور در امور صلح افغانستان که به کابل آمده بود، روز سه‌شنبه، هژدهم جوزا، به سفرش پایان داد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام سفارت آمریکا در کابل، هیأت آمریکایی در دیدار با رهبران افغانستان بار دیگر تعهد واشنگتن را بر مشارکت پایدار با افغانستان از طریق کمک‌های امنیتی و غیرنظامی تجدید کرده است.

این هیأت متشکل از نماینده‌گان شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و اداره‌ توسعه بین‌المللی امریکا «USAID» بود و در جریان سفرش به کابل با رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان و سایر مقامات دیدار کرد. محور این دیدارها فصل جدید روابط افغانستان با امریکا پس از خروج نیروهای بین‌المللی بود.

همکاری های دو جانبه محور دیدار عبدالله و خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
همکاری های دو جانبه محور دیدار عبدالله و خلیلزاد

سفارت آمریکا در کابل گفته است که هیأت آمریکایی با رهبران افغان در مورد روند خروج سربازان این کشور مشورت کرده و بر مشارکت سیاسی و حفظ اتحاد سیاسی در افغانستان در دوره گذار تأکید کرده است.

دو طرف هم‌چنان در این دیدار ادامه تلاش‌های دیپلماتیک قوی برای حمایت از روند صلح افغانستان را مهم خوانده‌اند.

خلیل‌زاد در دیدار با رهبران جامعه مدنی در مورد تعهد آمریکا برای حمایت از دست‌آوردهای 20 سال گذشته در افغانستان از جمله دست‌آوردهای زنان، دختران و اقلیت‌ها گفت‌وگو کرده است.

 گفتنی است که مایک آدلر، معاون ارشد شورای امنیت ملی، ربکا زیمرمن، معاون وزیر دفاع آمریکا و کارن فریمن، معاون سرپرست اداره توسعه بین‌المللی آمریکا برای آسیا و نیز تام وست معاون نمایندگی ویژه آمریکا برای صلح افغانستان خلیل‌زاد را در این سفر همراهی می‌کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала