امریکا پس از خروج از افغانستان برای بهترشدن وضعیت تلاش خواهد کرد

© Photo / Public domain/ Alan Grazianoامریکا پس از خروج از افغانستان برای بهترشدن وضعیت تلاش خواهد کرد
امریکا پس از خروج از افغانستان برای بهترشدن وضعیت تلاش خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
یالات متحده اعتراف کرده است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان یک چالش محسوب می شود و برای تثبیت وضعیت تلاش خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «اریک گرین» مدیر ارشد امور روسیه و آسیای میانه در شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس ویدیوی گفت در این باره گفته است.

خروج قراردادی‌های نیروهای هوایی امریکا از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
خروج قراردادی‌های نیروهای هوایی امریکا از افغانستان

وی گفت: "ما نمی توانیم چالش افغانستان را نادیده بگیریم. طی 18 سال گذشته، ارتش آمریكا در برابر تهدیدهای تروریستی به منطقه كمك كرده است. با خروج نیروهایمان از افغانستان، ما یک چالش جدید را تشخیص می دهیم. ما همچنان به ایجاد ثبات [وضعیت] در این کشور و منطقه خواهیم پرداخت تا افغانستان دوباره به پناهگاه تروریست ها تبدیل نشود."
گرین گفت: "ما مشتاقانه منتظر ادامه کار در زمینه مسائل امنیتی با کشورهای منطقه به منظور تقویت توانایی های آنها در مبارزه با تروریسم و ​​تأمین امنیت مرزها هستیم."
بربنیاد توافق‌نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان، تمام نیروهای خارجی افغانستان را باید ماه می سال جاری ترک می‌کردند، اما دولت بایدن پس از بررسی این توافق‌نامه جدول زمانی خود را برای خروج تغییر داد و اعلام کرد که خروج نیروها تا 11 ماه سپتامبر 2021 انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала