ترامپ خواستار تحریم توییتر و فیس‌بوک شد

© Carlos Barriaترامپ خواستار تحریم توییتر و فیس‌بوک شد
ترامپ خواستار تحریم توییتر و فیس‌بوک شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌گوید کشورهای بیشتری باید توییتر و فیسبوک را به خاطر انکار از آزادی بیان ممنوع کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ، ضمن تبریک به نیجریه به خاطر ممنوع کردن توییتر، اظهار داشت، کشورهای بیشتری باید ازاین الگو پیروی کنند و توییتر و فیس بوک را به خاطر انکار و عدم پذیرش آزادی بیان ممنوع کنند.

ترامپ: من خودم رسانه می سازم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2021
ترامپ: من خودم رسانه می سازم

 این در حالی است که وی یکبار کشورهای آفریقایی از جمله نیجریه را به عنوان کشورهای "چاه مستراح" خطاب کرده بود.

وی افزود: در این بین رقبا ظهور خواهند کرد و می‌کوشند تا جایگاهی به دست آورند. آنها کی هستند که به ما خوب و بد را دیکته کنند، اگر خودشان همان آدم شرور باشند؟ شاید باید این کار را زمانی که رئیس جمهور بودم انجام می‌دادم. اما مارک زاکربرگ، موسس فیسبوک دائما با من تماس می‌گرفت و برای صرف شام به کاخ سفید می‌آمد و به من می‌گفت که چقدر عالی و خوب هستم.  او در اخیر با اشاره به نامزدی احتمال من در انتخابات آینده آمریکا گفت2024 چطور؟

 گفتنی است دولت‌هایی در سراسر جهان از جمله کوریای شمالی و چین در حال حاضر استفاده از رسانه‌های اجتماعی همچون توییتر را ممنوع کرده‌اند. دولت نیجریه نیز از روز جمعه استفاده از این پلتفورم اجتماعی را ممنوع کرد. این اتفاق پس از آن صورت گرفت که توییتر یکی از توییت‌های محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه را که سیاست‌های این پلتفورم درخصوص "رفتار توهین‌آمیز" را نقض می‌کرد، حذف کرد. بوهاری در آن توییت تجزیه‌طلبان در نیجریه را تهدید کرده بود.

به دنبال هجوم مرگبار طرفداران ترامپ در اوایل جنوری سال جاری میلادی به کنگره آمریکا، ترامپ به صورت دائمی از استفاده از توییتر منع شد. ترامپ بارها از این پلتفورم برای اشاعه دروغ‌ها درباره انتخابات 2020 از جمله ادعاهای بی‌اساس درباره تقلب در انتخابات و اینکه این انتخابات از وی "دزدیده" شده است، استفاده کرده بود. به دنبال این حمله به کنگره، ترامپ از استفاده از فیسبوک نیز منع شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала