تغییرات اقلیمی، کشورهای فقیر را تهدید می‌کند

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر تغییرات اقلیمی، کشورهای فقیر را تهدید می‌کند
تغییرات اقلیمی، کشورهای فقیر را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد برای کاهش تولید دی‌اکسید کربن که عامل آلودگی هاست باید به کشور‌های فقیر و در حال توسعه بیشتر کمک شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، آژانس بین‌المللی انرژی امروز (چهارشنبه) با انتشار گزارشی اعلام کرد، جهان باید بسیار گسترده‌تر در زمینه استفاده از انرژی پاک از کشور‌های در حال توسعه حمایت کند، در غیر این صورت در محدود کردن تغییرات آب و هوایی جهانی موفق نخواهد شد.

خشکسالی میلیون‌ها خانه را در بریتانیا تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
خشکسالی میلیون‌ها خانه را در بریتانیا تهدید می‌کند

در این گزارش آمده است، سرمایه گذاری در انرژی‌های سبز برای چند سال در کشور‌های نو ظهور و در حال توسعه کاهش یافته است و بحران صحی ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا نیز باعث شده است اوضاع و شرایط در این زمینه بدتر شود.

آژانس بین‌المللی انرژی در این گزارش توصیه کرده است که مبلغ فعلی برای تولید انرژی‌های برگشت‌پذیر و پاک مانند نیروی برق آبی، ‏انرژی خورشیدی، انرژی ‏بادی و غیره، باید در ده سال آینده هفت برابر شود. به عبارت دیگر میزان سرمایه گذاری‌ها از حدود 150 میلیارد دالر کنونی تا سال 2030 باید به بیش از 1000 میلیارد در سال برسد.

اینگونه می‌توان امیدوار بود که کره زمین تا سال 2050 در مسیر رسیدن به هدف کربن خنثی یا دستیابی به انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن، قرار می‌گیرد که به فرآیند کربن زدایی در بخش حمل و نقل، تولید انرژی، کشاورزی و صنعت و غیره اشاره دارد.

لزوم مبارزه با گرم شدن کره زمین

«فاتح بیرول» مدیر آژانس بین‌المللی انرژی به مناسبت انتشار این گزارش اعلام کرد مناطق در حال توسعه که محل زندگی دو سوم جمعیت جهان هستند، 90 درصد کل دی اکسید کربن یا گاز کربنیک جهان را تولید می‌کنند، اما فقط 20 درصد بودجه اختصاص یافته به انرژی پاک را دریافت می‌کنند؛ بنابراین اگر ما برای تسریع این سرمایه گذاری‌ها سریعاً اقدام نکنیم، این موضوع به مهمترین خط گسل در مبارزه با گرم شدن کره زمین تبدیل خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала