حضور مجدد مارشال دوستم در خط نبرد

© Photo / دفتر مطبوعاتی معاون اولحضور مجدد مارشال دوستم در خط نبرد
حضور مجدد مارشال دوستم در خط نبرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ملی تأکید می‌ورزد که نیروهای دولتی تنها جنگ‌افزارها و وسایط نظامی غیرفعال ‌شان را در میدان‌های جنگ رها می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان در چندین بخش کشور هم‌چنان ادامه دارند.

جان باختن سه تن در سقوط یک چرخ‌بال ارتش در ولسوالی جغتوی ولایت میدان وردک و جان باختن، حفیظ‌الله حق‌پرست، یک خبرنگار محلی در نبرد میان نیروهای دولتی و طابان در منطقۀ کلنگار ولایت لوگر بخشی از رویدادهای جنگی تازه در کشور بوده‌اند.

تصویرهای تازه‌ از مارشال عبدالرشید دوستم که به رسانه‌ها رسیده‌اند اورا در خط جنگ در ولایت جوزجان نشان می‌دهند.

ظاهراً افزایش نبردها در این بخش کشور، پای مارشال دوستم را بازهم به میدان نبرد کشانیده‌است.

مارشال دوستم به خط نخست جنگ رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
مارشال دوستم به خط نخست جنگ رفت

در همسایه‌گی ولایت جوزجان، در فاریاب نیز از شدت گرفتن جنگ در بخش‌های گونه‌گون این ولایت هشدار داده می‌شود.

عبدالاحد ایل بیگ، عضو شورای ولایتی فاریاب گفت: "ولسوالی قیصار سقوط کرد، تنها یک بیس اردو که آن هم در محاصره است و طالبان سرش حمله دارند، باقی مانده است. شب گذشته، حوالی ساعت دو و نیم شبی‌که گذشت، سقوط کرد".

سید جاوید قیصاری، بزرگ قوم در فاریاب نیز افزود: "وضعیت امنیتی فاریاب به‌همین منوال اگر پیش برود، خدای‌نکرده بقای این نظام و حفظ این نظام و خصوصاً این حکومت بسیار به قابل نگرانی کشانیده می‌شود".

در همین‌حال، دست به دست شدن مراکز ولسوالی‌ها میان طرف‌های درگیر و نیز آنچه‌که دست‌یابی طالبان به جنگ‌افزارها و وسایط نظامی نیروهای دولتی در این مراکز گفته می‌شود، از نگرانی‌های جدی به شمار می‌روند.

اکبر سلطان‌زاده، نماینده مردم سرپل در مجلس بیان داشت: «هیچ نهاد امنیتی جواب‌گو در این باره نیست. ما دیروز چندین‌بار پیشنهاد کردیم، وزیرصاحب دفاع وقت ملاقات به ما ندادند".

با این‌حال، وزارت دفاع ملی تأکید می‌ورزد که نیروهای دولتی تنها جنگ‌افزارها و وسایط نظامی غیرفعال ‌شان را در میدان‌های جنگ رها می‌کنند.

روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی اظهار داشت: "تجهیزات بسیار معدودی که از کار افتاده بودند و قابل انتقال نبودند، به دست دشمن افتاده‌اند".

سقوط یک چرخ‌بال ارتش در ولسوالی جغتوی ولایت میدان، از مهم‌ترین رویدادهای جنگی سه‌شنبه تا چهارشنبه بود. وزارت دفاع ملی این رویداد را که به جان باختن سه تن انجامید، برخاسته از مشکلات فنی گفته؛ اما طالبان ادعای سقوط این چرخ‌بال را از سوی خودشان دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала