وزارت خارجه: حمله طالبان بر افراد ملکی و کارمندان مؤسسات در مخالفت صریح با ارزش‌های اسلامی است

© Sputnikوزارت خارجه: حمله طالبان بر افراد ملکی و کارمندان مؤسسات در مخالفت صریح با ارزش‌های اسلامی است
وزارت خارجه: حمله طالبان بر افراد ملکی و کارمندان مؤسسات در مخالفت صریح با ارزش‌های اسلامی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان حمله گروه طالبان بر کارمندان مؤسسهٔ ماین‌روبی شدیداً محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر یک اعلامیه امروز چهارشنبه (9 جون)، گفته است که گروه طالبان با حمله بر مؤسسهٔ ماین‌روبی مستقر در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان، ده تن از کارمندان این نهاد را وحشیانه به‌شهادت رسانده و چهارده تن دیگر را زخمی ساختند.

این وزارت می افزاید که حملات این گروه بر افراد ملکی و کارمندان مؤسسات بین‌المللی به‌ویژه کارمندان ماین‌پاکی را در مخالفت صریح با ارزش‌های اسلامی، انسانی و کنوانسیون های بین‌المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده است که این عمل شنیع، که نشاندهندهٔ نیات شوم طالبان در برابر امنیت و مصونیت جان و مال مردم ملکی کشور است، مانع دسترسی مردم مناطق آسیب‌پذیر به کمک‌های بشردوستانه گردیده، محیط کاری را برای مؤسسات بشردوستانه محدود خواهد ساخت.

کشته و زخمی شدن ۱۵ جنگجوی طالبان در بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
حمله خونین طالبان بر کارمندان یک مؤسسه ماین‌پاکی در بغلان/ 26 تن کشته و زخمی شدند

این وزارت از جامعه جامعهٔ جهانی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌خواهیم تا در جهت محاکمهٔ عاملان این جنایات بشری در کنار دولت و مردم افغانستان بایستند و مانع جنایات روزافزون طالبان گردند.

این در حالی‌ست که ق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله امروز گفت در پی یک حمله خونین طالبان بر خیمه های افراد مربوط به یک سازمان ماین‌پاکی در ولسوالی بغلان مرکزی 10 تن کشته و 16 نفر زخمی شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت امور داخله این رویداد شب گذشته هژدهم جوزا، در ساحه شیخ جلال ولسوالی بغلان مرکزی رخ داده است.

احمدجاوید بشارت، سخنگوی پولیس بغلان می‌گوید که در این کمپ 100 نفر حضور داشته‌اند و جنگ‌جویان گروه طالبان آن‌ها را در یک اتاق انداخته و سپس بر آنان آتش‌ گشوده‌اند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است، اما طارق آرین می‌گوید که ادعای طالبان مبنی بر مصونیت کارمندان و نهادهای خدماتی اغفال‌کننده و دروغ محض است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала