خطر سقوط ولسوالی مقر غزنی؛ تا کنون 7 نیروی ارتش جان باخته‌اند

© Photo / Ministry of Defenseکشته شدن 32 طالب مسلح در ولایت غزنی
کشته شدن 32 طالب مسلح در ولایت غزنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
منابع محلی در ولایت غزنی از خطر سقوط ولسوالی مقر این ولایت به دست طالبان خبر داده می‌گویند تا کنون در پی درگیری ها با گروه طالبان 7 تن از نیرو های امنیتی جان شان را از دست داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وکلای شورای ولایتی غزنی از تلفات سنگین نیروهای امنیتی در ولسوالی مقر خبر داده و می‌گویند که وضعیت در ولسوالی مقر غزنی بحرانی است و اگر به وضعیت این ولسوالی توجه نشود، مقر نیز مثل سه ولسوالی دیگر سقوط خواهد کرد.

برج قلعه تاریخی غزنی   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
سقوط یک ولسوالی دیگر/ جغتوی غزنی به تصرف طالبان درآمد

به گفته این وکلاء وضعیت در ولسوالی مقر غزنی بحرانی است و هم‌اکنون جنگ در چند منطقه و مرکز این ولسوالی جریان دارد و اگر حملات و پشتیبانی هوایی صورت نگیرد و به این وضعیت توجه نشود، ولسوالی مقر نیز مثل جغتو، ده یک و آب بند سقوط خواهد کرد.

آنها می‌گویند در جنگ ولسوالی مقر، 7 نیروی امنیتی جان باخته و فرمانده پولیس این ولسوالی هم زخم برداشته است.

نیروهای امنیتی به دلیل عدم حمایت هوایی مجبور به عقب‌نشینی از مقر ولسوالی جغتو از بازار صداقت نیز شده‌اند.

از سویی هم طالبان با نشر ویدیو و خبرنامه ادعای تصرف یک پوسته در منطقه میرازاخیل ولسوالی مقر غزنی را دارند و می‌گویند که در این پوسته 9 سرباز بوده و همه آنها جان باخته‌اند.

همچنین ویدیویی که از بازار ولسوالی مقر در شبکه‌های اجتماعی نشر شده، نشان می‌دهد که بازار کامل بسته است و مقر این ولسوالی هم در همین بازار موقعیت دارد.

به گفته مقامات محلی؛ در جریان یک هفته، نیروهای امنیتی از ولسوالی‌های ده یک، جغتو و آب بند نیز عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند و از سوی دیگر طالبان از چند هفته به این سو در اطراف ولسوالی‌های قرباغ و خواجه عمری تجمع سنگینی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала