گردآوری کمک برای طالبان در شماری از مسجدهای پاکستان

© AP Photo / Rahmat Gulگردآوری کمک برای طالبان در شماری از مسجدهای پاکستان
گردآوری کمک برای طالبان در شماری از مسجدهای پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
یک حزب سیاسی در پاکستان گفته است که در شماری زیادی از مسجدهای پاکستان برای تقویت تحریک طالبان افغانستان، پول گردآوری می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، ایمل ولی خان رهبر حزب عوامی ملی پاکستان، می‌گوید در بسیاری از مسجدهای پاکستان برای اینکه طالبان تقویت شوند، پول جمع‌آوری می‌شود.
ولی خان از دولت این کشور خواسته است تا جلو این اقدامات را بگیرند.
به باور آگاهان، حالا که گرمی هوا سبب شده تا مدرسه‌های پاکستانی تعطیل و طالبان هم در میدان‌های جنگ افغانستان سرازیر می‌شوند، این کار بدون پشتیبانی دولت پاکستان امکان پذیر نیست.

محب: طالبان مزدور استخبارات پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
محب: طالبان مزدور استخبارات پاکستان است

این درحالیست که چندی پیش، دواخان مینه‌پال، رئیس مرکز رسانه‌های ارگ در برگه فیسبوک خود نوشته بود: در هرولایت افغانستان که جنگ روان است، جنگ پاکستان است."
به گفته آقای مینه‌پال، پاکستان توسط جنگنجگویان طالبان مزدور خود مردم را به قتل می‌رساند.
پیش از این امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان نیز در برگه فیسبوک خود نوشته بود: به همگان هویداست که طالبان بیشتر از نوددرصد تجهیزات جنگی خویش را ازپاکستان بدست می آورند که بیان و تکرار این حقیقت نباید هیچگاهی در هیچ مناسبتی یادمان برود. مقوله ای که گویا طالبان تجهیزات خویش را از جنگ با اردو و پولیس بدست می آورند از اساس بی اساس است."
آقای صالح افزوده بود که طالبان با حمایت پاکستان می‌خواهند خشونت ها را زیاد ساخته و به زعم خودشان گروه مسلط باشند.
معاون رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که طالب شکست میخورد زیرا روایت سیاسی به غیر از آدم کشی و ایجاد رعب ندارد. این نوع نیرو در یک کشور متکثر ابدا مسلط شده نمیتواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала