Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تصویب پیراهن اوکراین با نقشه کریمه

© Sputnik / Джордж Симмонз /  مراجعه به بانک تصاویر تیم ملی اوکراین
تیم ملی اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
یوفا حُکم داد که اوکراین می‌تواند پیراهن‌هایی با نقشه‌ی "کریمه" را در یورو 2020 بپوشد اما دستور حذف یک شعار "کاملاً سیاسی" را از این پیراهن صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ یوفا برای یورو 2020 به تیم ملی اوکراین اجازه داد تا پیراهن جدید خود را به تن کند که نقشه‌ای از کشور کریمه روی آن نقش بسته ولی یوفا به آنها دستور داده شعاری را که "دارای اهمیت نظامی" است، حذف نمایند.

این لباس که به سبک زرد و آبی تیم ملی طراحی شده، دارای رئوس مطالبی ظریف در اطراف نشان که مرزهای کشور کریکه را نشان می‌دهد.

به دنبال آشکار شدن آن در آخر هفته، سیاستمداران و مقامات روسی سریعاً انتقاد کردند که نقشه شامل کریمه است که در سال 2014 توسط روسیه ضمیمه شد اما هنوز به عنوان بخشی از اوکراین شناخته می‌شود.

این پیراهن همچنین حاوی کتیبه‌های "جلال به اوکراین" و "جلال قهرمان" است که هر یک به عنوان یک تبریک رسمی نظامی در این کشور شناخته شده است.

اعتراضات روسیه شامل شکایت رسمی به یوفا در مورد نقشه و شعارها بود. به نظر می‌رسد هیئت حاکمه در مورد به تصویر کشیدن کریمه اما نه استفاده از زبان نظامی در کنار اوکراین قرار گرفته است.

در بیانیه یوفا در مورد استفاده از نقشه آمده است:

"به دنبال نگرانی‌های مطرح شده توسط اتحادیه فوتبال روسیه، یوفا امروز موضع خود را در مورد عنصر طراحی جلوی پیراهن تیم ملی اوکراین تایید کرد. با توجه به این‌که قطعنامه 68/262 مجمع عمومی سازمان ملل متحد، که به طور گسترده‌ای توسط کشورهای عضو تصویب شده، مرزهای سرزمینی را به طور گسترده‌ای که توسط طرح نشان داده شده، به رسمیت می‌شناسد، یوفا به هیچ گونه تغییراتی در این عنصر طراحی نیاز ندارد زیرا مطابق با معیارهای در ماده 12 آیین نامه تجهیزات یوفا تعیین شده است."

گفتنی‌ست که اوکراین از 13 جون رقابت‌های یورو 2020 را با بازی مقابل هالند آغاز می‌کند و همچنین در گروه C به مصاف اتریش و مقدونیه شمالی خواهد رفت.

روسیه که از 12 جون مقابل بلجیم شروع می‌کند با دانمارک و فنلاند در گروه B حضور دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала