عصبانیت بروکسل از دیدار بایدن با رئیس‌جمهور پوتین

© REUTERS / Tom Brennerعصبانیت بروکسل از دیدار بایدن با رئیس‌جمهور پوتین
عصبانیت بروکسل از دیدار بایدن با رئیس‌جمهور پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
روزنامه دیلی‌اکسپرس در مقاله جدید اش نوشته است که جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا با اتحادیه اروپا وارد «جنگ لفظی» شده، چون اتحادیه از دیدار آینده روسای جمهور امریکا و روسیه مطلع نبود، به شدت عصبانی شد.

به گزارش اسپوتنیک، «کالوم هور» نویسنده این مقاله خاطرنشان کرد که بایدن روز چهارشنبه اولین تور خارجی خود را از زمان به قدرت رسیدن آغاز کرد. رهبران اتحادیه اروپا ادعا می‌کنند که آنها از ورود رئیس‌جمهور امریکا «خوشحال هستند»، با این حال، طبق برخی گزارش‌ها، سیاستمداران دیدگاه‌های مختلفی در مورد بسیار از موضوعات دارند.

این نویسنده به نقل از یکی از مقامات اروپایی می‌نویسد: آنها (امریکا) به ما اطلاع ندادند که ما می‌خواهیم برگزاری یک نشست را با پوتین اعلام کنیم.

حور تاکید کرد که این تصمیم بروکسل را خشمگین کرده و همچنان خاطرنشان کرد که بایدن هرگز سفیر امریکا در اتحادیه اروپا را تعیین نکرده است. وی افزود، در نتیجه برخی از کشورهای اروپایی احساس کردند که اتحادیه اروپا باید «استقلال استراتژیک» از ناتو را نشان دهند.

این روزنامه‌نگار به سخنان یک مقام عالی رتبه دیگر همچنان اشاره کرد، طبق گفته وی، به دلیل این اختلافات اروپا باید راه خود را پیش بگیرد.

دیدار روسای جمهور روسیه و امریکا، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، در تاریخ 16 جون در ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала