واکنش امریکا به کشته شدن کارمندان ماین‌پاکی در بغلان

© @https://twitter.comواکنش امریکا به کشته شدن کارمندان ماین‌پاکی در بغلان
واکنش امریکا به کشته شدن کارمندان ماین‌پاکی در بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا خواستار تحقیقات درمورد کشته شدن 10 تن از کارمندان ماین پاکی در ولایت بغلان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ندپرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در واکنش به کشته شدن کارمندان ماین پاکی در بغلان گفته است که امریکا ضمن محکوم نمودن این عمل و خواستار تحقیقات فوری در این مورد است.

واکنش ها به کشتار کارمندان ماین‌روبی در بغلان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
واکنش ها به کشتار کارمندان ماین‌روبی در بغلان

پرایس گفت: "ایالات متحده حملۀ مردان مسلح بر دفتر ماین پاکی "هلو ترست" در ولایت بغلان، ده تن از کارمندان این موسسه جان باختند و 16 تن دیگر، زخم برداشته‌اند را محکوم می‌کند و خواستار تحقیقات فوردی در این زمینه است."
ارگ ریاست جمهوری این حمله را به گروه طالبان نسبت داده است. رییس جمهور غنی در این ارتباط گفته است: «طالبان نه تنها کارمندان ماین پاکی، بلکه مساجد، مکاتب، معلمین و محصلین را نیز مورد هدف قرار می‌دهند که این عمل شان سبب تنفر مردم شده و جنایت بشری است که هیچ‌گونه توجیه منطقی ندارد.»
به گفته محمداشرف غنی، طالبان به خاطری کارمندان مای‌پاکی را هدف قرار می‌دهند که آنان شاهراه‌ها، مزارع و روستاها را از ماین‌ها و مواد انفجاری پاک‌سازی و از افزایش تلفات ملکی که از سوی مخالفان مسلح صورت می‌گیرد، جلوگیری می‌کنند.
ازسوی هم سفارت امریکا در کابل حمله به کارمندان موسسه ماین‌روبی «هلوترست» در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان را «وحشت‌ناک و بی‌معنا» توصیف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала