یوناما حمله بر کارمندان موسسۀ هلو ترست در بغلان را «جنایت وحشتناک» می‌خواند

© Photo / B A Qیوناما حمله بر کارمندان موسسۀ هلو ترست در بغلان را «جنایت وحشتناک» می‌خواند
یوناما حمله بر کارمندان موسسۀ هلو ترست در بغلان را «جنایت وحشتناک» می‌خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
دفتر معاونت سازمان ملل متحد در امور افغانستان (یوناما) حمله بر کارمندان یک موسسۀ ماین‌پاکی هلو ترست در ولایت بغلان را «جنایت وحشتناک» توصیف می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، یوناما ناوقت شب گذشته (چهارشنبه، 19 جوزا) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که همۀ گروه‌هایی که ادعا دارند به دنبال صلح در افغانستان هستند، باید خشونت‌های شبیه حملۀ وحشتناک دو شب پیش بر کارمندان موسسۀ ماین‌پاکی «هالوترست» را متوقف کنند.

واکنش امریکا به کشته شدن کارمندان ماین‌پاکی در بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
واکنش امریکا به کشته شدن کارمندان ماین‌پاکی در بغلان

این در حالی است که دو روز پیش (سه‌شنبه شب) مردان مسلح ناشناس که نقاب بر صورت داشتند بر دفتر این موسسۀ ماین‌پاکی در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان حمله کرده و کارمندان این موسسه را به رگبار بستند. در این حملۀ دست‌کم ده تن کشته شده و بیش از بیست تن دیگری زخمی شده‌اند.

رئیس موسسۀ هالوترست در گفت‌وگو با خبرنگاران می‌گوید که مهاجمان بر دفتر این موسسه به دنبال افرادی از قوم هزاره بودند و بخش عمدۀ قربانیان این حمله را نیز هزاره‌ها شکل می‌دهند.

با این حال، دفتر یوناما خاطرنشان می‌سازد که گروه‌هایی که افغانستان را کنترول می‌کنند نسبت به رعایت حقوق بشردوستانۀ بین‌المللی مسوولیت دارند و نباید اجازه دهند که جرایم وحشتناک در مناطق‌ زیر حاکمیت‌شان اتفاق بیفتد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала