Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جدایی حامیان مالی از کوپا آمریکا؛ ماستر کارت و دیاگوئه کنار رفتند

© AP Photo / Alan Diazجام مسابقات کوپا آمریکا CONCACAF president Jeffrey Webb, left, and Eugenio Figueredo, right, president of CONMEBOL, the South American scoccer Confederation, pose for photographers next to the 2016 Copa America trophy in Bal Harbour, Fla
جام مسابقات کوپا آمریکا   CONCACAF president Jeffrey Webb, left, and Eugenio Figueredo, right, president of CONMEBOL, the South American scoccer Confederation, pose for photographers next to the 2016 Copa America trophy in Bal Harbour, Fla - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
عضو شوید
کروناویروس سبب شد تا سرانجام در لحظات آخر،برزیل میزبانی کوپا را به عهده بگیرد ولی حالا دیاگوئه و ماسترکارت حمایت شان از این مسابقات را پس گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک؛ در حالی‌که برزیل به عنوان میزبان بازی‌های کوپا آمریکا انتخاب شده، اما ماستر کارت و دیاگوئه از حمایت مالی این بازی‌ها خارج شدند.

شرکت نوشیدنی‌های الکلی Diageo Plc پس از انتقاد بازیکنان از برگزارکنندگان برای انتقال مسابقات به برزیل، به سایر حامیان مالی اصلی که از کوپا آمریکا خارج می‌شوند، پیوست.

سازندگان دیاگوئه گفتند که "قبل از وضعیت فعلی سلامت برزیل و به احترام این لحظه از بیماری همه گیر کوید 19، نام‌های تجاری خود را به عنوان حامیان مسابقات 10 کشور آمریکای جنوبی پس می‌گیرند."

ماسترکارت و شرکت نوشیدنی "آمبیو" چهارشنبه از کوپا آمریکا دور شده بودند.

دیاگوئه برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسپانسر برای این رویداد موافقت شده که قرار بود به میزبانی کلمبیا و آرجانتین برگزار شود.

هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی پس از حذف کلمبیا به دلیل ناآرامی‌های داخلی و عقب نشینی آرجانتین پس از افزایش مبتلایان ویروس کرونا، مسابقات را که از روز یکشنبه آغاز می‌شود به برزیل منتقل کرد.

حمایت ریاست جمهوری برزیل از کوپا

ژائر بولسونارو رئیس جمهور برزیل که شدت ویروس کرونا را کمرنگ کرده و علیه قرنتینه جنگیده، حمایت خود را از این اقدام اعلام داشت. اما کارشناسان بهداشت عمومی، قضات دیوان عالی کشور و فوتبالیست‌ها، خردمندی میزبانی مسابقات را با شدت همه گیری زیر سوال بردند.

بیش از 479.000 برزیلی بر اثر کرونا جان باخته‌اند که بدترین آمار رسمی مرگ و میر در جهان در خارج از ایالات متحده است و کارشناسان نسبت به نزدیک شدن موج سوم همراه با زمستان در نیم‌کره جنوبی هشدار می‌دهند.

تیم فوتبال برزیل روز چهارشنبه در بیانیه‌ای انتقاد از سازمان کوپا آمریکا را به نگرانی‌های "بشردوستانه" عنوان کرد، اما آنها پس از شایعات تحریم احتمالی، متعهد به شرکت در مسابقات شدند.

ماسترکارت گفته که تصمیم گرفته حمایت مالی خود از کوپا آمریکا در برزیل "فعال" نکند، به این معنی که مارک تجاری خود را به طور موقت از رویدادی که از سال 1992 حمایت مالی کرده، حذف خواهد کرد.

همچنان "آمبیو اس‌ای" که یک واحد آبجوسازی AB InBev که اسپانسر مسابقات و تیم ملی برزیل است، گفته "مارک‌های آن در کوپا آمریکا حضور نخواهند داشت."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала