استولتنبرگ: حفظ میدان‌هوایی کابل و زیرساخت‌های حیاتی دیگر برای جامعۀ جهانی مهم استند

© AFP 2023 / Paul J. Richardsاستولتنبرگ: حفظ میدان‌هوایی کابل و زیرساخت‌های حیاتی دیگر برای جامعۀ جهانی مهم استند
استولتنبرگ: حفظ میدان‌هوایی کابل و زیرساخت‌های حیاتی دیگر برای جامعۀ جهانی مهم استند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
دبیر کل ناتو تاکید کرده است که میدان‌هوایی کابل و زیرساخت‌های حیاتی دیگر در افغانستان، برای جامعۀ جهانی مهم استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ینس استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری درمورد ادامه تأمین امنیت میدان‌هوایی کابل از سوی ترکیه، گفته است که میدان‌هوایی کابل و زیرساخت‌های حیاتی دیگر در افغانستان، به حضور دیپلوماتیک تمامی کشورها و نیز برای انتقال کمک‌های توسعه‌یی اهمیت دارند.

 NATO Secretary General Jens Stoltenberg at meetings of NATO Ministers of Foreign Affairs - NATO headquarters - 6-7 December 2016 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
استولتنبرگ: ناتو به حمایت از نیروهای امنیتی افغان متعهد است

او در این باره افزود: «ما با اعضای ناتو دربارۀ نگه‌داشتن زیرساخت‌های مهم مانند میدان هوایی کابل کار می‌کنیم. ناتو از این کار حمایت خواهد کرد و اکنون این را بررسی می‌کنیم که ناتو چه‌گونه می‌تواند بخشی از این تلاش‌ها باشد. در موضوع عملیاتی‌بودن میدان‌هوایی کابل، ترکیه یک متحد کلیدی ما است. متحدان گونه‌گون ما به‌شمول ترکیه، در این باره گفت‌وگو می‌کنند که دقیقاً چه‌گونه می‌توانند ادامه فعالیت میدان هوایی را بربنیاد معیارهای بین‌المللی تضمین کنند.»
درعین حال، رونالد مولتری، معاون وزیر دفاع امریکا می‌گوید که حفظ ساختارها در افغانستان برای اطمینان‌یابی از نیروهای امریکا در این کشور بسیار مهم است: «ما اکنون در روند بررسی ساختار فعالیت فرامرزی استیم که به آن نیاز داریم. این ساختار، یک‌جانبه نخواهد بود. با متحدان و همکاران‌مان کار خواهیم کرد تا اطمینان یابیم که این ساختار می‌تواند از نیروهای ما در آن‌جا محافظت کند و بتوانیم به مسایل و چالش‌های احتمالی پاسخ بدهیم.»
ازسوی هم روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی گفته است که تا چند روز دیگر، رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا و نخست‌وزیر ترکیه، دربارۀ تأمین امنیت میدان‌هوایی کابل از سوی ترکیه دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.
این درحالیست که گروه طالبان با نشر اعلامیه که حضور نظامیان خارجی زیر هر نامی و از هر کشوری که باشد برای این گروه قابل قبول نیست.
گروه طالبان اما گفته است که مسوولیت تامین امنیت میدان‌های هوایی، سفارت‌خانه‌های خارجی و نماینده‌گی‌های دیپلماتیک در افغانستان، مسوولیت افغان‌ها است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала