تاکید استولتنبرگ بر ادامه حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل

© REUTERS / Ognen Teofilovskiتاکید استولتنبرگ بر ادامه حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل
تاکید استولتنبرگ بر ادامه حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
درحالی که طالبان براساس توافقنامه قطر خواستار خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان است، ناتو بر ادامه حضور نظامیان کشورهای عضو این سازمان در فرودگاه کابل تاکید دارد.

ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو در یک نشست خبری در واکنش به مخالفت طالبان با ادامه حضور نظامیان ترکیه در افغانستان برای تامین امنیت فرودگاه کابل گفت که این موضوع از مسایل مورد بحث در نشست سران ناتو در روز دوشنبه (24 خرداد) است.

میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
احتمال تأمین امنیت فرودگاه کابل توسط آمریکایی ها پس از خروج از نیروها

وی افزود: ما در حال کار و بررسی هستیم که چگونه می‌توانیم زیرساخت‌های مهم مانند فرودگاه کابل را حفظ کنیم و متحدان ناتو چگونه می‌توانند بخشی از این تلاش‌ها باشند.

دبیرکل ناتو ادامه داد: امروز ترکیه درباره فعالیت فرودگاه کابل یک متحد اصلی است؛ اکنون گفت‌وگویی بین متحدان مختلف از جمله ترکیه در حال انجام است که دقیقاً چگونه می‌توانیم برای ادامه پیشتیبانی از فرودگاه ادامه دهیم و از ادامه فعالیت آن در سطح استانداردهای بین‌المللی اطمینان حاصل کنیم.

استولتنبرگ با تاکید بر حضور نظامیان خارجی در فرودگاه کابل تصریح کرد: فرودگاه و همه زیرساخت‌های حیاتی برای تمام جامعه جهانی، برای حضور دیپلماتیک همه کشورها و البته برای کمک‌های توسعه‌ای و سازمان‌های کمک‌رسان مختلف بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: بنابراین متحدان ناتو همانطور که صحبت می‌کنیم درحال رسیدگی به این مسایل هستند و انتظار دارم این موضوعی باشد که در نشست روز دوشنبه نیز به آن پرداخته شود.

استولنبرگ همچنین اظهار داشت که اعضای ناتو با ادامه حضور غیرنظامی در افغانستان به مشاوره و حمایت از نهادهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد و تاکید نمود که کشورهای عضو این سازمان نسبت به ادامه کمک‌های مالی به نیروهای امنیتی افغان متعهد هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала