جایزه پوتین به سازندگان واکسین "اسپوتنیک وی"

© Sputnik / Mikhail Metzel / TASS  /  مراجعه به بانک تصاویر جایزه پوتین به سازندگان واکسین "اسپوتنیک وی"
جایزه پوتین به سازندگان واکسین اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه در مراسمی از سازندگان واکسین ضد کرونای «اسپوتنیک وی» تقدیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، امروز در مراسمی به سازندگان واکسین اسپوتنیک وی ضمن اهدای جوایز دولتی به آنها، دستاورد آن‌ها را پیروزی علوم در روسیه خواند.

روسیه و یونیسف برای ارسال 220 میلیون دوز واکسین روسی توافق کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
روسیه و یونیسف برای ارسال 220 میلیون دوز واکسین روسی توافق کردند

آقای رئیس جمهور پوتین گفت: "قدرت علم و آموزش علم در روسیه به وضوح سال گذشته زمانی که مردم سراسر جهان منتظر راه‌حلی برای همه‌گیری بودند، خودش را نشان داد. محققان ما موفقیت به دست آوردند، حتی پیروزی و واکسن موثر کووید-۱۹ با نام اسپوتنیک وی را تولید کردند."
رئیس جمهور روسیه این جوایز را به "الکساندر گینتسبورگ" مدیر موسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا"، "دنیس لوگونوف" معاون مرکز تحقیقات این مرکز و "سرگئی بوریسویچ" اپیدمیولوژیست تقدیم کرد.
پوتین افزود: می‌خواهم تاکید کنم که چنین نتیجه‌ای به لطف دانش بی‌نظیری که هنگام ساخت واکسن‌های دیگر مانند واکسن ابولا جمع شده بود، حاصل شد. یافته‌های دانشمندان روسی درها را به روی ساخت واکسن‌هایی که مدتها انتظار برای تولیدشان در مقابله با بسیاری از ویروس‌های خطرناک دیگر وجود دارد، باز می‌کند.
به گفته رئیس‌جمهور روسیه، ساخت اسپوتنیک وی به روسیه اجازه داد از فراهم بودن واکسن برای همه شهروندانش و همچنین مردم کشورهای نیازمند دیگر اطمینان یابد. وی افزود این مسئولیت کشور ما به عنوان یک قدرت علمی جهانی و پیشرو بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала