ماین گذاری طالبان؛ ۲ هزار خانواده در پکتیا مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده اند

© Sputnikماین گذاری طالبان؛ ۲ هزار خانواده در پکتیا مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده اند
ماین گذاری طالبان؛ ۲ هزار خانواده در پکتیا مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
شماری از باشنده‌گان ولسوالی زرمت ولایت پکتیا امروز در یک گردهمایی اعتراضی از افزایش ناامنی در این ولسوالی و تهدید جنگ‌جویان طالبان ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، شماری از باشندگان ولسوالی زرمت ولایت پکتیا در شهر گردیز جمع شده اند و می‌گویند که در نتیجۀ تهدهای طالبان، بیش از ۲ هزار خانواده در این ولسوالی بی‌جا شده‌اند.

دستگیری یک تروریست پاکستانی در دره مقبل ولایت پکتیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
دستگیری یک تروریست پاکستانی در دره مقبل ولایت پکتیا

معترضین می‌افزایند که طالبان به مردم هشدار داده اند که در مسیر راه‌های اصلی و فرعی ماین گذاشته‌اند و آنها باید خانه‌های خود را رها کنند.
درهمین حال، صابری زرمتی، بزرگ قوم و سیف‌الله، از باشنده‌گان این ولسوالی می‌گویند که جنگ‌جویان طالبان مسیر راه‌های اصلی و فرعی را ماین‌گذاری کرده و خانواده‌ها مجبور شده‌اند به شهر گردیز و دیگر مناطق کوچ کنند.
صابری زرمتی می‌گوید: «تمام مردم ولسوالی زرمت از همه‌چیز محروم شده‌اند، به شفاخانه نمی‌توانند بروند. با کم‌بود مواد خوراکی روبه‌رو اند، آنان را ترس فرا گرفته و نمی‌توانند از خانه‌های‌شان بیرون شوند.»
سیف‌الله می‌گوید: «راه خراب است، ماین‌گذاری شده است. تمام مردم از اطراف ولسوالی گریخته‌اند و خانه‌های‌شان به دشمن مانده. داشته‌های مردم را دزدیدند. زرمت در وضعیت بدی قرار دارد، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و دکان‌ها بسته‌اند. مردم اموال‌شان را گذاشته و تنها جان‌شان را نجات داده‌اند.»
درهمین حال مقام‌های پکتیا می‌گویند که نیروهای امنیتی عملیات مشترک را آغاز کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала