دومین واکسن ضد کرونای روسیه حلال شناخته شد

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر Вакцина Sputnik V, произведенная в "Карагандинском фармацевтическом комплексе"
Вакцина Sputnik V, произведенная в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
شورای مفتی های روسیه دومین واکسن ضد کرونای ساخت این کشور را برای استفاده مسلمانان حلال اعلام نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز بین المللی استاندارد و صدور گواهینامه حلال، به ریاست شورای مفتی های روسیه، دومین واکسن روسی ضد کرونا اپی واک کرونا   EpiVacCorona را  به عنوان داروی حلال ضد ویروس کرونا برای استفاده مسلمانان اعلام نمودند.

در بیانیه شورای مفتی های روسیه  که در وبسایت رسمی این نهاد منتشر شد آمده است: اجزای استفاده شده در ترکیب واکسن و فناوری تولید این دارو برای استفاده از سوی مسلمانان ممنوع نیست. آنها از تولید کننده اصلی این دارو - مرکز علمی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی "وکتور" درخواست کردند تا مواد مورد نیاز را برای تحقیق در این زمینه در اختیار شان قرار دهد.

این دومین واکسن روسی است که برای مسلمانان تأیید شده است. در ماه مارچ امسال واکسن، Sputnik V  شورای مفتی ها و اداره روحانی مسلمانان روسیه تأیید شد.

معاون اداره دینی مسلمانان روسیه گفت از سازندگان واکسن اسپوتنیک وی نامه دریافت کردیم که در این واکسن ژلاتین ساخته شده از گوشت خوک و هیچ جزئی ساخته شده از اجزای بدن انسان وجود ندارد.

اثر بخشی دومین واکسن روسی ضد کرونا ثابت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
اثر بخشی دومین واکسن روسی ضد کرونا ثابت شد

گفتنی است، روسیه نخستی کشور جهان است که تا کنون سه واکسن علیه COVID-19 را ثبت نموده: "اسپوتنیک وی، ای پی واک کرونا و کوویواک"

واکسن اسپوتنیک وی، به عنوان نخستین واکسن ضد کرونا در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

   اپی واک کرونا، دومین واکسن روسی ماه اکتبر  سال گذشته ثبت شد و تولید انبوه این واکسن از نوامبر گذشته در مرکز علمی- پژوهشی «وکتور» در نووسیبیرسک این کشور آغاز شده است.

سومین واکسن کرونا "کوویواک" که در مرکز علمی چوماکوف تولید شده است نیز پیشتر مجوز ثبت دریافت کرد. صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است.

واکسن روسی «اسپوتنیک وی» نخستین واکسن ضدکرونا در جهان است که در ماه آگست در روسیه ثبت شده است و تاکنون در ده ها کشور جهان تأییدثبت شده است و تعدادی زیادی از کشورها نیز برای خرید یا تولید مشترک این واکسن با مسکو قرارداد امضا کرده اند.

تأثیرگذاری 91.6 درصدی این واکسن بر اساس انتشار داده ها در مجله پزشکی برجسته "لانست" تأیید می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала