رد تامین بودجه مورد نیاز برای واکسیناسیون کشورهای فقیر از سوی رهبران گروه جی-۷

© REUTERS / POOLرد تامین بودجه مورد نیاز برای واکسیناسیون کشورهای فقیر از سوی رهبران گروه جی-۷
رد تامین بودجه مورد نیاز برای واکسیناسیون کشورهای فقیر از سوی رهبران گروه جی-۷ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
رهبران گروه هفت علیرغم ادعاها درباره دغدغه‌مندی خود نسبت به واکسیناسیون کشورهای فقیر، درخواست‌ها برای تامین بودجه مورد نیاز به منظور رفع کمبود واکسن کرونا در این کشورها را رد کردند.

رهبران جی7 یک میلیون دوز واکسین کرونا به کشورهای فقیر اختصاص می دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
رهبران جی7 یک میلیون دوز واکسین کرونا به کشورهای فقیر اختصاص می دهند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سران گروه هفت (G۷) درخواست‌ها برای یافتن محل اعتبار میلیاردها پوندی به منظور پایان دادن به کمبود واکسن کرونا در کشورهای فقیر را علیرغم این که «بوریس جانسون» تنظیم طرحی را برای «واکسیناسیون جهان» هدف خود در اجلاس این گروه در «کورنوال» اعلام کرده بود، رد کرد.

گروه‌های امدادی اعلام کردند، که ثروتمندترین کشورها در آنچه که «لحظه حقیقت» خوانده شد با حتی بحث نکردن درباره یک بسته مالی و در عوض اهدای دوزهایی که انتظار می‌رود در مجموع ۱۰ درصد تعداد مورد نیاز برای تامین واکسن کشورهای فقیر باشد، شکست خوردند.

در آستانه اجلاس گروه هفت، بیش از ۱۰۰ رهبر سابق جهان از جمله «گوردون براون» و «تونی بلر» نخست‌وزیران پیشین انگلیس از این گروه خواستند دو سوم ۶۶ میلیارد دلار هزینه یک برنامه جهانی واقعی را پرداخت کنند. اما با توجه به این که دفتر نخست‌وزیر انگلیس اذعان کرد که بسته مالی را در دستور کار این اجلاس قرار نداده، انتظار می‌رود سران گروه هفت تنها یک میلیارد از ۱۱ میلیارد دوز مورد نیاز را اهدا کنند.

براون در واکنش، اعلام کرد این گردهمایی (اجلاس گروه هفت) در اولین آزمایش با ارائه طرحی ناچیز که مانند دست به دست کردن کاسه گدایی است، شکست خورد. 

این در حالی است، که به نوشته روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، کمتر از دو درصد مردم افریقای سیاه (زیرصحرایی) تاکنون واکسینه شده‌اند و دستکم ۲۰ کشور افریقایی منابع خود را تمام کرده‌اند و یا به زودی این اتفاق می‌افتد. همچنین اغلب مردم فقیرترین کشورهای جهان احتمالاً اولین دوز واکسن را تا نیمه دوم سال دریافت نخواهند کرد.  

پیشتر «تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به وضعیت نامناسب توزیع واکسن ضد کرونا در جهان، گفت دنیا وارد وضعیت «آپارتاید واکسن» شده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت که در یک نشست مجازی در «مجمع صلح پاریس» سخنرانی می‌کرد گفت: «مشکل بزرگ، عدم توزیع است، بنابراین، راه حل توزیع بیشتر است.»

پیشتر، چین اعلام کرده بود  در حالی که مردم آمریکا تنها چهار درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند دولت این کشور نزدیک به یک چهارم کل واکسن‌های ضد کرونا را انبار کرده است.

«هوا چانیینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «آمریکا ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد که معادل تنها چهار درصد جمعیت دنیا است. با وجود این، ۲.۶ میلیون دوز واکسن خریداری کرده که معادل یک چهارم کل دوزهای واکسن موجود در دنیا است. در حالی که کشورها در تلاش هستند از تمامی ابزارهای موجود برای به دست آوردن واکسن‌هایی که به آن نیاز اضطراری دارند استفاده کنند صدها میلیون دوز واکسن در انبارهای آمریکا است.»

آدهانوم پیش از این اظهارات، از کشورهای ثروتمند خواسته بود به جای واکسیناسیون کودکان، به کشورهای فقیر واکسن بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала