Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مربیان رئال مادرید که برای دوره کاری دوم به این تیم بازگشتند

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر رئال مادرید
رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
کارلو آنچلوتی اخیراً سرمربی جدید رئال مادرید معرفی شد و این مربی در حال حاضر دوره کاری دوم خود را مادرید تجربه می‌کند. در تاریخ رئال مادرید مربیانی دیگر نیز بوده اند که دو بار کهکشانی‌ها را هدایت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به تاریخ اول جون، رئال مادرید رسماً بازگشت کارلو آنچلوتی را به عنوان جانشین زیدان اعلام کرد و این مربی بار دیگر به مادرید آمد تا دوره دوم کار خود را در این باشگاه تجربه کند.

کارلو آنچلوتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
آنچلوتی به دنبال جبران اشتباه زیدان؛ مربی ایتالیایی به همه باید بازی بدهد

این اولین باری نیست که یک مربی برای دومین دوره کاری به باشگاه رئال مادرید برمی گردد، از نظر تاریخی چند مربی دیگر نیز دومین دوره کاری خود را در مادرید تجربه کرده اند که اکثر در بازگشت بسیار موفق بوده اند و نام خود را در تاریخ باشگاه ماندگار کرده‌اند.

در این گزارش مروری به مربیانی خواهیم داشت که دو دوره رئال مادرید را هدایت کرده اند.

خاسینتو کوینکوکس

این مربی دو دوره هدایت رئال مادرید را به عهده داشت و بار نخست در فصل 1945-1946، هدایت کهکشانی‌ها به عهده داشت اما در پایان فصل جدا شد و پس از یک فصل دوباره برگشت و در فصل 1947-1948 بار دیگر هدایت این تیم را به عهده گرفت.

بالتاسار آلبنیز

او در دوره  اول خود در سال 1947 قهرمان جام حذفی شد و در نیمه دوم فصل اخراج شد.

با این وجود او دوباره برگشت و در فصل 51/1950 یک بار دیگر هدایت رئال را عهده دار شد.

لوئیس کارنیگلیا

آرژانتینی پس از قهرمانی در لیگ و جام حذفی اروپا در فصل اول (58/1957) به دلیل مشکلات سلامتی مجبور شد از باشگاه کنار برود.

او یک فصل از رئال دور بود و در بازگشت تیم خود را به فینال جام اروپا برد، که مقابل اشتاد دی ریمز در اشتوتگارت پیروز و قهرمان شد شدند.

لوئیز ملاونی

مولاونی که در زمین بازی بازیکن افسانه‌ای بود، چهار بار هدایت رئال مادرید را بر عهده گرفت که همگی موارد اضطراری بود.

وی به عنوان مربی سه بار عنوان قهرمانی لیگ، دو بار کوپا دل‌ری‌، دو بار جام یوفا و یک جام حذفی را بالای سر برد. وی در 180 مسابقه با هشت عنوان قهرمانی رکورد چشمگیر داشته است.

آلفردو دی استفانو

اسطوره باشگاه در سال 1982 به عنوان سرمربی بازگشت و اولین فصل او با نائب قهرمانی در لیگ، کوپا دل‌ری،لالیگا، سوپرکوپا و برندگان جام به عنوان ناامیدکننده ترین فصل در تاریخ رئال مادرید شمرده می‌شود.

اگرچه او در فصل 1990/91 به عنوان مربی موقت بازگشت و سرانجام با پیروزی در مسابقات سوپرکوپا مقابل بارسلونا، برنده شد.

لئو بینهکر

وی بین سال‌های 1986 و 1989 سه عنوان قهرمانی لیگ را کسب کرد، اما پس از شکست 5-0 مقابل میلان ، دروازه خروجی به وی نشان داده شد.

او در فصل 1991/92 بار دیگر فراخوانده شد تا تیمی را که در لیگ دچار تزلزل شده بود احیا کند، اما پس از نمایش فاجعه‌بار مقابل تنریف باردیگر اخراج شد.

جان توشاک

توشاک هدایت تیم بزرگی را به عهده گرفت که با رکورد تعداد گل زده (107) در فصل 1989/90 قهرمان لیگ شد - رکوردی که تا فصل 2010/11 باقی ماند.

وی در سال 1998/99 بازگشت ، اما پس از مصاحبه جنجالی با MARCA اخراج شد.

ویسنته دل بوسکه

او در این باشگاه سه دوره کاری داشت، اولین بار در سال 1994 بود که پس از اخراج بنیتو فلورو به عنوان سرمربی موقت استخدام شد. وی همچنین در سال 1996 پس از اخراج خورخه والدانو مسئولیت دو بازی رئال را بر عهده گرفت.

پس از توشاک، او در 1999/0020 هدایت کهکشانی‌ها را به عهده گرفت و با پیروزی برابر والنسیا در پاریس باشگاه را به هشتمین جام اروپا رساند.

وی پس از انتخاب فلورنتینو پرز به عنوان رییس باشگاه و کسب یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا، سوپرکوپا اسپانیا، سوپرجام یوفا و جام جهانی باشگاه‌ها، در این تیم باقی ماند.

در سال 2003 وی عنوان نائب قهرمانی لیگ را به دست آورد، اما یک روز بعد اخراج شد.

فابیو کاپلو

او دو فصل و در دو دوره با رئال همکاری داشت و دو عنوان قهرمانی در فصول (1996/97 و 2006/07) کسب کرد.

او پس از سال اول به میلان بازگشت و مقدمات هفتمین دوره جام باشگاه های اروپا را در سال 1998 ریخت. سپس او یک دهه بعد بازگشت تا از موفقیت های بیشتری در پایتخت اسپانیا کسب کند.

زین الدین زیدان

او بزرگترین مربی امروزی این باشگاه است. او در سال 2016 پس از جدایی رافائل بنیتز سرمربی رئال شد و تاریخ جدیدی در این باشگاه نوشت. او سه لیگ قهرمانان، یک لالیگا، دو جام جهانی باشگاه‌ها، دو سوپرجام یوفا و یک سوپرجام اسپانیا را به دست آورد.

وی پس از سیزدهمین جام اروپا در این باشگاه جدا شد و چند ماه بعد بازگشت و لالیگا سانتاندر و سوپرکاپ را فتح کرد. فصل گذشته تنها فصل او بدون جام بود.

کارلو آنچلوتی

او برای اولین بار دو فصل هدایت این تیم را بر عهده داشت و چهار عنوان کسب کرد. اکنون، او بازگشته است و می‌خواهد موفقیت بیشتری برای این باشگاه کسب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала