پارلمان اروپا: طالبان به جای مذاکره به جنگ با دولت افغانستان ادامه می دهد

© Sputnikپارلمان اروپا: طالبان به جای مذاکره به جنگ با دولت افغانستان ادامه می دهد
پارلمان اروپا: طالبان به جای مذاکره به جنگ با دولت افغانستان ادامه می دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
پارلمان اروپا اعلام کرد که طالبان مخالف روند صلح است و برای تصرف کامل افغانستان از طریق تشدید جنگ و بکار گیری از نیروی نظامی تلاش می‌کند.

واکنش اتحادیه اروپا به اظهارات عبدالباری جهانی مبنی بر موجودیت فساد در پارلمان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2017
واکنش اتحادیه اروپا به اظهارات عبدالباری جهانی مبنی بر موجودیت فساد در پارلمان افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای اظهار داشت که گفت و گوهای میان افغانستانی ها به بن‌بست رسیده و تصمیم امریکا و ناتو مبنی بر خروج نیروهایشان از افغانستان می‌تواند خطر تشدید درگیری‌های داخلی و ایجاد خلأ را در پی داشته باشد که در بدترین حالت، ممکن است توسط طالبان پُر شود.

در این قطعنامه 27 ماده‌ای آمده است، که حملات طالبان، با هدف تصرف مناطق تحت کنترل دولت، از زمان آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی ها به طور قابل توجهی افزایش یافته و این گروه منتظر خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.

پارلمان اروپا با شکننده و بی‌ثبات خواندن وضعیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی، درباره چشم‌انداز آینده افغانستان و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته در این کشور ابراز نگرانی کرد.

قطعنامه می‌افزاید که در 20 سال گذشته حدود 150 هزار نفر به دلیل جنگ جان خود را از دست داده‌اند که از این میان 35 هزار نفر غیرنظامی بوده‌اند.

پارلمان اروپا از طالبان نیز خواست که فوراً حملات علیه غیرنظامیان را متوقف کند و به طور کامل به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارد.

در این قطعنامه از کمیسیون اقدامات خارجی پارلمان اروپا نیز خواسته شده است تا هرچه زودتر استراتژی جامعی را برای همکاری آینده با افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی آماده کند و به این نهاد ارائه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала