امریکا نمی خواهد با روسیه درگیر شود

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoپوتین و بایدن
پوتین و بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2021
عضو شوید
جو بایدن تاکید کرد که واشنگتن به دنبال درگیری با مسکو نیست و با پوتین بسیار صریح گفتگو خواهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور امریکا در نشست خبری پس از نشست گروه هفت در کورنوال بریتانیا، درخصوص روابط با روسیه گفت: "ما به دنبال درگیری نیستیم. ما خواهان رسیدگی به اقداماتی هستیم که به عقیده ما با قوانین بین المللی مطابقت ندارند."

پوتین هدف دیدار با بایدن را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2021
پوتین هدف دیدار با بایدن را اعلام کرد

وی همچنین افزود: "من در خصوص شرایط که می تواند روابط ما با روسیه را بهبود بخشد، با پوتین بسیار صریح گفتگو خواهم کرد."
بایدن در واکنش به اظهارات اخیر پوتین درباره روابط دو کشور گفت: "من فکر می کنم حق با اوست (پوتین) و طی این سالها روابط در پائین ترین سطح خود قرار دارد. "
بایدن همچنین گفت، موضوعات بسیاری وجود دارد که امریکا و روسیه می توانند با یکدیگر همکاری داشتنه باشند، از جمله میتوان از لیبیا و سوریه نام گرفت.

ولادیمیر پوتین و جو بایدن در تاریخ 16 جون دیدار خواهند کرد. این نشست شامل یک جلسه کاری و یک جلسه دیگر در چوکات ابعاد کوچکتر خواهد بود. پیش از این معلوم شد که پس از مذاکرات در ژینو، رهبران دو کشور کنفرانس های مطبوعاتی جداگانه ای برگزار می کنند. کاخ سفید گفت این قالب را "مناسب ترین" می داند.

کرملین تأکید کرد که آنها به دلیل اختلافات موجود بین روسیه و ایالات متحده "انتظار" زیادی از مذاکرات ندارند. انتظار می رود که رؤسای جمهور در مورد روابط روسیه و امریکا، ثبات استراتژیک، مبارزه با کووید 19 و حل منازعات منطقه ای صحبت نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала