درگیری‌های پراکنده میان کوچی‌ها و ساکنان بومی در میدان‌وردک

© Sputnikدرگیری‌های پراکنده میان کوچی‌ها و ساکنان بومی در میدان‌وردک
درگیری‌های پراکنده میان کوچی‌ها و ساکنان بومی در میدان‌وردک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2021
عضو شوید
شماری از نمایندگان مجلس افغانستان می گویند، که امسال کوچی‌های مهاجم در مقیاس انبوه به برخی مناطق مرکزی رفته اند و چند مورد درگیری نیز میان کوچی‌ها و ساکنان بومی گزارش شده‌است.

نزدیک به ۲۰۰ رأس مواشی ساکنان «حصه‌ی دوم بهسود» را کوچی ها و طالبان با خود بردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
نزدیک به ۲۰۰ رأس مواشی ساکنان «حصه‌ی دوم بهسود» را کوچی ها و طالبان با خود بردند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، غلام‌حسین ناصری؛ نماینده کابل در مجلس درباره حضور امروز یکشنبه (23 جوزا) گفت: کوچی ها در جریان سال روان در مقیاس زیاد به برخی مناطق ولایت میدان وردک مثل بهسودین، دایمرداد و ولسوالی ناهور ولایت غزنی رفته اند و در مدت چند هفته چندین بار درگیری میان کوچی ها و ده‌نشینان در منطقه کجاب و برخی مناطق ولسوالی دایمرداد رخ داده؛ ولی تلفات سنگینی وارد نشده است.

ناصری افزود، که کوچی ها در تبانی با طالبان زورگویی و حمله کرده و رمه های خود را بر زمین های شخصی مردم رها می کنند.

این عضو مجلس ابراز داشت که هیچ اراده‌ای در طول چند سال در میان مقامات نبوده تا مشکل کوچی ها و دهنشینان را برای همیشه حل کنند.

به گفته وی مردم تنها آماده دفاع از خانه‌های خود هستند و کوچی ها مردم را در خانه های آنان آرام نمی ‌گذارند.

یادآوری می کنیم، که همه ساله با گرم شدن هوا کوچی ها در بسیاری از ولایات کشور از مناطق جنوب و گرمسیری می روند و گاهی درگیری میان آنها و ساکنان محلی نیز رخ می دهد. در اغلب موارد، کوچی‌های مسلح به کلاشینکف و حتی آرپی‌جی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала