افغانستان به ارزش 320 میلیون دالر واکسین کرونا خریداری می‌کند

© Official Facebook Page of the Ministry of Foreign Affairs of the Islamic Republic of Afghanistan.افغانستان به ارزش 320 میلیون دالر واکسین کرونا خریداری می‌کند
افغانستان به ارزش 320 میلیون دالر واکسین کرونا خریداری می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، می گوید که با این پول 41  تا 42 میلیون دوز واکسین کرونا خریداری خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، سرپرست وزارت صحت عامه کشور در نشست استجوابی روز دوشنبه، بیست‌و‌چهارم جوزای مجلس نماینده‌گان اعلام کرده است که ۳۲۰ میلیون دالر برای خرید واکسین کرونا اختصاص یافته است و در صورت شناسایی منبع معتبر فروش، خریداری خواهد شد.

شناسایی 1804 بیمار کرونایی در یک شبانه‌روز گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
شناسایی 1804 بیمار کرونایی در یک شبانه‌روز گذشته

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، گفت که با این پول 41 تا 42 میلیون دوز واکسین کرونا خریداری خواهد شد.

او افزود که ارگ ریاست جمهوری در همکاری با اداره تدارکات ملی در حال بررسی منابع معتبر برای خرید واکسین کرونا است.

طبق اعلام مجروح خبر کمک یک هزار بالون آکسیجن توسط اوزبیکستان سو تفاهم بوده است و بالون‌های کمک شده خالی بود. اوزبیکستان چند روز پیش یک هزار بالون آکسیجن کمک کرد.

سرپرست وزارت صحت عامه اما می‌گوید که با کشورهای ایران، اوزبیکستان و تاجیکستان تفاهم‌نامه امضا شده است و به زودی مشکل آکسیجن حل خواهد شد.

به گفته سرپرست وزارت صحت عامه، نیاز بیماران موج سوم کرونا به آکسیجن نسبت به موج اول و دوم بیش‌تر است چنان‌چه دستگاه‌هایی که در گذشته به 250 نفر کافی بود حالا تنها می‌تواند به 35 نفر آکسیجن تأمین کنند.

وحید مجروح افزوده است که سه هزار و 500 بالون آکسیجن از ایران خریداری شده است که تا دو روز دیگر به کشور وارد و به ولایات مرکزی و شمالی توزیع خواهد شد. به گفته او، در قراردادی که میان ریاست صحت عامه هرات و مشهد ایران امضا شده است، قرار است هفته دو تانکر آکسیجن به هرات و حوزه غرب وارد شود.

مجروح: بالُن‌های آکسیجن کمک شده از ازبیکستان خالی بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
مجروح: بالُن‌های آکسیجن کمک شده از ازبیکستان خالی بود

او افزود که در صورت تهیه بالون خالی از سوی این وزارت، اوزبیکستان حاضر است روزانه 300 بالون آکسیجن به افغانستان پر کند. همین طور تاجیکستان نیز حاضر است روزانه 500 بالون خالی را آکسیجن پر کند.

وحید مجروح در نشست مجلس نماینده‌گان گفته است که چهار شفاخانه کووید-19 در کابل از منابع داخلی آکسیجن تهیه می‌کنند. او خاطرنشان کرد که از 10 دستگاه آکسیجن که یونیسف ۱۵ روز پیش به این وزارت تسلیم کرده بود که اکنون در راه انتقال به ولایت‌ها است.

با این حال وزارت صحت عامه کشور هشدار می‌دهد که اگر تا چهار هفته آینده جلو تردد و تجمعات گرفته نشود، نظام صحی با مشکل روبه‎رو خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала