Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

امیری در گفتگو با سایت فوتبال هند: تیم ملی مجموعه‌ای از تجربه و جوانی است

© photo: AFFهارون امیری
هارون امیری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
هارون امیری در گفتگویی با سایت فوتبال هند در مورد تیم ملی فوتبال ملی فوتبال کشور، حضور خودش در لیگ فوتبال هند و دیگر بازیکنان تیم ملی افغانستان صحبت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، هارون امیری، بازیکن تیم ملی فوتبال کشور در مصاحبه‌ای با «سایت فوتبال هند» می‌گوید که تیم ملی فوتبال افغانستان مجموعه‌ای از تجربه و جوانی است. او در مورد حضور بازیکنان تیم ملی در باشگاه‌های فوتبال جهان و همچنان در خصوص حضور خودش در لیگ فوتبال هند صحبت کرده است.

مصاحبه کامل مدافع تیم ملی فوتبال کشور را این‌جا بخواند.

سوال: بیشتر بازیکنان در افغانستان فوتبال خود را در لیگ‌های حرفه‌ای مثل اروپا و ایالات متحده بازی می کنند. چرا در این سال‌ها به بازی در هند پایبند بودی؟

امیری:«من پیشنهادهایی از خاورمیانه و همچنین مناطقی از آسیا داشته‌ام. اما هیچ وقت دوست نداشتم از منطقه راحتی‌ام بیرون بیایم. من قبلا در هند مستقر شده‌ام و در هر شهری که بازی کنم آن را گرامی می‌دارم. رفتن به یک کشور دیگر مستلزم اختصاص وقت برای یادگیری زبان، فرهنگ، سازگاری با غذا و بسیاری از موارد دیگر است - همیشه چالش‌های جدید وجود دارد.

من با فرهنگ هند آشنایی خوبی دارم. جشنواره‌های هند را جشن می‌گیرم، غذاها را دوست دارم، به همان زبان صحبت می‌کنم، فیلم ها را تماشا می کنم، با دوستان هندی خود دور می‌زنم و از اینکه در هند بوده ام بسیار افتخار می‌کنم. من از همه جا استقبال می‌كنم و خوش شانس بوده‌ام كه ​در این سال‌ها دوستان خوبی داشته‌ام.»

سوال: از بازیکنان افغانستان که در خارج از کشور بازی می کنند برای ما بگویید؟

امیری: تیم فعلی مجموعه‌ای از تجربه و جوانی است. جوانان زیادی در این تیم حضور دارند. همه بازیکنان فوتبال باشگاهی حرفه‌ای خود را در خارج از افغانستان مثلا در آلمان، ایالات متحده آمریکا، لهستان، دنمارک، سوئد و حتی استرالیا بازی می کنند.»

در مورد حسین زمانی صحبت های زیادی شده است، در این باره کمی صحبت کنید؟

امیری: او فقط 18 سال سن دارد و یک استعداد استثنایی است. او نماینده هالند در سطح جوانان است اما تصمیم گرفته است برای افغانستان بازی کند. زمانی در آکادمی آژاکس حضور دارد و در حال حاضر علاقه زیادی را در بین باشگاه های بزرگ اروپا از جمله منچستر یونایتد ایجاد کرده است. متأسفانه ، او تاکنون نتوانسته است در این دو مسابقه سهیم باشد زیرا از ناراحتی معده رنج می برد. ما انتظار داریم او در آخرین دیدار ما برابر هند به میدان برود.»

حال و هوای اردوی تیم ملی افغانستان چگونه است؟

امیری: همه بازیکنان بسیار مثبت هستند و انتظار داریم مسابقه بسیار خوبی برگزار شود. احساس می کنیم در آخرین مسابقه خود مقابل عمان کمی بدشانس بودیم. یک مسابقه برابر هند همیشه ویژه است - کل کشور در انتظار این مسابقه است ، همانطور که همه ما هستیم. در حقیقت، ما نمی توانیم منتظر شروع آن باشیم. من مطمئن هستم بازیکنان هندی نیز همین احساس را دارند.»

هند را به صورت تیمی چگونه ارزیابی می کنید؟

امیری: آنها تیم خوبی هستند. با وارد شدن تعداد زیادی از جوانان در تیم تغییرات زیادی ایجاد شده است. ما متوجه شده‌ایم که مربی فعلی نیز فلسفه بازی متفاوت را اجرا کرده است. هند در گذشته نه چندان دور نتایج خوبی داشته است. ما مسابقه آنها مقابل قطر را با 10 نفر تماشا کردیم که شکستن آنها سخت بود. وقتی دو تیم به مصاف هم می روند یک رقابت سالم برگزار خواهد شد. ذهنیت بازی برای باشگاه و کشور شما کاملاً متفاوت است.»

آیا در هتل با دوستان هندی خود ملاقات کردید؟

امیری: من آنها را در سالن بدنسازی هتل ملاقات کردم. یک روز آنها در بیرون منتظر بودند تا جلسه خود را به پایان برسانیم و یک روز دیگر در حالی که بازیکنان هند جلسه خود را تمام می کردند ، بیرون منتظر شدیم. همه آنها قلبهای طلا دارند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала