متخصصان: جهش های جدید باعث تغییر علائم اصلی ویروس کرونا شده است

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
متخصصان انگلیس اعلام کرده اند که جهش های جدید ویروس کرونا باعث شده که علائم اصلی ابتلا به این بیماری دگرگون شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "میرور" محققان کالج شاهی لندن در پی یک مطالعه اعلام کردند که جهش های جدید ویروس کرونا باعث تغییر در علائم اصلی آن شده است.

به گفته آنها ، به جای تب ، سرفه های مداوم ، از دست دادن حواس ذائقه و شامه (چشیدن و بویایی) ، سردرد ، ریزش بینی و گلودرد در کانون توجه قرار گرفته است.

به عقیده محققان، همین دلیل باعث شده که ابتلا به ویروس اکنون بیشتر از پیش به سرماخوردگی شباهت دارد. پیش از این ، دانشمندان آمریکایی گفته بودند كه از دست دادن بو، چشایی و سردرد باید به علائم عصبی مربوط باشد كه خطر مرگ بیمار را بسیار افزایش می دهد.

اختلال در شنوایی عارضه جدید کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2020
اختلال در شنوایی/ عارضه جدید کرونا

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین بود، علاوه بر 30 شهر و منطقه چین، به کشورهای دیگر دنیا نیز سرایت کرد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود. حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آن‌ها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مانند تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داده و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала