معترضان خشمگین در هرات: اگر زخمیان دولتی از اوبه منتقل نشوند، تلف می‌شوند

© Photo / SUمعترضان خشمگین در هرات: اگر زخمیان نظامیان دولتی از اوبه منتقل نشوند، تلف می‌شوند
معترضان خشمگین در هرات: اگر زخمیان نظامیان دولتی از اوبه منتقل نشوند، تلف می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
بستگان شماری از زخمیان نظامیان دولتی در ولسوالی اوبه‌ی ولایت هرات با برپایی تجمع اعتراضی در شهر هرات، خواهان انتقال آنان از ولسوالی اوبه به مرکز این ولایت شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، آنان که امروز دوشنبه (14 جون)، در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات گردهم آمده بودند، گفتند که اگر 27 زخمی نظامیان دولتی به‌گونه‌ی فوری از ولسوالی اوبه به شهر هرات منتقل نشوند، جان‌های‌شان را از دست می‌دهند.

انفجار پایه های برق را شاخه خراسان داعش به دوش گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
برق وارداتی ایران به هرات توسط طالبان قطع شد

آنان تأکید کرده‌اند که حکومت باید فورا زمینه‌ی درمان این نیروها را فراهم کند.

عبدالغفار، یکی از این معترضان که 60 سال سن دارد و فرزندش در جنگ با طالبان در اوبه شدیدا زخمی شده است، به روزنامه اطلاعات روز گفت که کسی از مسئولان به فکر تداوی پسر زخمی او نیست.

او افزود: «حکومت در قبال زخمیان ما بی‌توجه است. فرزند من دو سال در قطعه‌ی 555 خدمت کرده است، اما حالا کسی نیست که او را جهت درمان منتقل کند.» پدر این نظامی زخمی تأکید کرد که حکومت نباید در قبال سربازانش بی‌پروا باشد.

او در خطاب به حکومت تأکید کرد که باید فورا زخمیان در ولسوالی اوبه را به شهر هرات منتقل کند.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که نیروهای کمکی به سمت ولسوالی اوبه در حرکتند و به‌زودی وضعیت امنیتی در این ولسوالی بهبود پیدا می‌کند.

صالح: طالبان نسبت به گذشته جاهل‎تر و وحشی‌تر شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
صالح: طالبان نسبت به گذشته به مراتب جاهل‌تر شدند

طی سال جاری حملات طالبان در ولسوالی اوبه در شرق شهر هرات افزایش یافته است. بر بنیاد اطلاعات منابع مردمی، روز گذشته ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس اوبه به دست طالبان سقوط کرده است.

منابع حکومتی هم در هرات تأیید می کنند که تنها یک قرارگاه ارتش در ولسوالی اوبه به‌دست دولت است و متباقی مناطق این ولسوالی در کنترل طالبان است.

همچنین یک ویدیو که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که طالبان در حال انتقال تجهیزات جنگی از ولسوالی اوبه اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала