ناتو خواهان حذف امریکا از لست "کشورهای نادوست" روسیه شد

© Sputnik / Eduard Pesovاجلاس شورای روسیه و ناتو
اجلاس شورای روسیه و ناتو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
ناتو از روسیه خواست که ایالات متحده را از لیست "کشورهای غیر دوست" حذف کند.

به گزارش اسپوتنیک، این اتحاد به "اقدامات ترکیبی" روسیه علیه کشورهای عضو ناتو اشاره کرد، اما همزمان تعهد به گفتگو را اعلام کرد. ناتو قصد خود را برای بازنگری مفهوم استراتژیک و عدم استقرار راکت های هستوی در اروپا تأیید کرد.

ناتو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
خواسته های ناتو از روسیه و ایران

در بیانیه نهایی ناتو پس از نتایج اجلاس برگزار شده در بروکسل آمده است که روسیه باید ایالات متحده و جمهوری چک را از لیست "کشورهای غیر دوست" خارج کند.

در این سند آمده است: "ما از روسیه می خواهیم تعریف جمهوری چک و ایالات متحده را به عنوان" کشورهای غیر دوست "لغو کند و از سایر اقدامات مغایر با کنوانسیون وین در روابط دیپلماتیک خودداری کند."

رهبران کشورها - اعضای اتحادیه آتلانتیک شمالی معتقدند که روسیه "اقدامات ترکیبی خود را" علیه شرکای ناتو افزایش داده است. در این میان آنها تلاش برای مداخله در انتخابات، "فشار سیاسی و اقتصادی" ، حملات سایبری و همچنین "اقدامات غیرقانونی و مخرب نیروهای خاص و استخبارات روسیه در سرزمین کشورهای متحد" را نام بردند. طرف روسی بارها این اتهامات را رد کرده است.

ناتو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
ناتو از همکاری نظامی چین و روسیه نگران است

ناتو گفت، به دلیل عدم پیروی روسیه از تعهدات بین المللی، همکاری نظامی بین طرفین قطع شد، اما اتحاد برای گفتگوهای سیاسی باز است. در بیانیه آمده است: "ما آماده هستیم تا بر اساس متقابل در NRC (شورای روسیه و ناتو) تعامل داشته باشیم تا از سؤ تفاهم ، محاسبات غلط و تشدید ناخواسته و جلوگیری از افزایش شفافیت و پیش بینی جلوگیری کنیم."

در این سند اشاره شده است که ناتو از مذاکرات جدید بین روسیه و ایالات متحده در مورد ثبات استراتژیک، کنترل تسلیحات و چشم انداز خلع سلاح بیشتر حمایت خواهد کرد.

شرکت کنند‌‌ه‌گان در اجلاس همچنین اعلام کردند که با توسعه یک مفهوم استراتژیک جدید برای اتحاد توافق کردند. همانطور که قبلاً در کاخ سفید گفته شد، به دلیل "سیاست تهاجمی" روسیه و چالش های چین، در آن تجدید نظر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала