سخنگوی کاخ سفید: بایدن 50 سال برای دیدار با پوتین آماده شده است

© AFP 2023 / Paul J. Richardsکاخ سفید: بایدن قبل از ماه می تصمیم خود در باره افغانستان را اعلام می‌کند
کاخ سفید: بایدن قبل از ماه می تصمیم خود در باره افغانستان را اعلام می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
سخنگوی رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید که رهبر کاخ سفید برای دیدار با ولادیمیر پوتین از 50 سال پیش شروع به آمادگی نموده است.

 به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید هنگام پرواز با هواپیمای ریاست جمهوری به خبرنگاران ابراز داشت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده دقیقاً می داند که در نشست پیش رو با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود چه انتظار دارد، او 50 سال آماده سازی برای این لحظه را پشت سر گذاشته است.

رئیس جمهور آمریکا پس از نشست اخیر رهبران گروه هفت که در شهر کورنوال انگلیس برگزار شد، به بروکسل رفت تا در آنجا در نشست ناتو که امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود، شرکت کند.

ترامپ از بایدن خواست تا در دیدار با پوتین در ژنو بیدار بماند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
ترامپ از بایدن خواست تا در دیدار با پوتین در ژنو بیدار بماند

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: بایدن می‌داند که در نشست روز چهارشنبه از طرف پوتین باید انتظار چه چیزی را داشته باشد. همان طور که می‌دانید بایدن قبلا هم با پوتین صحبت کرده است. بایدن خیلی خوب می‌داند که پوتین چه چیزهایی خواهد گفت. از نظر بایدن این نشست درباره اعتماد و دوستی نیست، این نشست درباره این است که بفهمیم کجا می‌توانیم به زمینه‌های مشترک برسیم و همچنین درباره نگرانی‌هایمان صریح و صادق باشیم".

بایدن روز چهارشنبه 16 جون در ژنو با ولادیمیر پوتین دیدار خواهد کرد تا درباره طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه از جمله ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحاتی مذاکره کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه به خبرنگاران   گفت: بایدن این فرصت را خواهد داشت تا با کل متحدان ناتو درباره تمام موضوعاتی که قصد دارد درباره آنها با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مذاکره کند، صحبت کند.

سالیوان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بایدن موافقت کرده که مجرمان سایبری را در صورت ارتکاب جرم در آمریکا محاکمه کند و آنها را به موضوع تبادل با روسیه تبدیل نکند.  

پیش‌تر بایدن گفته بود که با پیشنهاد پوتین برای مبادله مجرمان سایبری مشکلی ندارد.

اما به گفته سالیوان، بایدن به این پیشنهاد تبادل مجرمان سایبری پاسخ مثبت نداد و این بدان معناست که آنها باید در آمریکا تحت پیگرد قرار گیرند، محاکمه شوند و به سزای عمل خود برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала