متخصص تغذیه از پنج اشتباه مهم حین کاهش وزن نام برد

© Depositphotos.com / Cookelmaدانشمندان: تغذیه درست ضامن طول عمر است
دانشمندان: تغذیه درست ضامن طول عمر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
دکتر علوم طب در مورد اینکه چرا کاهش وزن دشوار است و هنگام کاهش وزن چه کار را نباید انجام داد، توضیحات داد.

به گزارش اسپوتنیک، آندری بابروفسکی متخصص تغذیه، انستیتوت دولتی سانکت پتربورگ از پنج اشتباه معمولی نام برد که انسان هنگام تلاش برای خلاص شدن از شر وزن اضافی مرتکب می شوند.

به گفته بابروفسکی، اولین اشتباه دانستن مقدار واقعی انرژی محصولات نیست. بسیاری از افراد، با اعتقاد به اینکه غذاهای کاملاً سالم خریداری می کنند ، علاقه ای به میزان کالری آنها ندارند و در نتیجه، آنها بیش از حد لازم چنین غذایی می خورند.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
بهترین رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن

بابروفسکی تاکید کرد: "معمولاً مردم محصولات سالم را ترجیح می دهند. به طور مثال، آنها در فروشگاه چیزی خریداری می كنند كه ظاهراً برای این رقم مناسب است که میتوان از بدن سازی بدون چربی، بدن سازی بدون شکر و غیره نام گرفت. باید گفت که کاهش ده درصد شکر به نوبه خود محتوای چربی را افزایش می دهند .

اشتباه دوم انتقال سریع به یک رژیم کاملاً جدید است. مقاومت در برابر یک رژیم کاملاً متفاوت ممکن است بسیار دشوار باشد و این تلاش بی نتیجه بماند.

متخصص تغذیه افزود: "وقتی فردی تصمیم می گیرد که از روز دوشنبه شروع به خوردن غذا کاملاً متفاوت می کند: یا من عصر نمی خورم، یا صبحانه نمی خورم  یا از همه چیز گوشت و پروتئین امتناع می کنم، من یک سالاد می خورم، این همه اشتباه است. زیرا برای مدت طولانی فرد این را مشاهده نمی کند: دو یا سه روز می گذرد، یک هفته - و او دست خود را به همه چیز تکان می دهد".

کدام محصولات برای کاهش وزن خطرناک است؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2020
کدام محصولات برای کاهش وزن خطرناک است؟

سومین اشتباه میل به کاهش وزن فقط از طریق فعالیت بدنی است. این روش بی نتیجه است زیرا حفظ نتایج چنین کاهش وزنی بسیار دشوار است.

دکتر گفت: "تجربه نشان می دهد خوردن یک کوفته کوچک اضافی، یک نان کافی است، زیرا تمام بارهای ساعتی در ورزشگاه تخلیه می شود. پرخوری غذاهای پرکالری تمام فعالیت های بدنی را نفی می کند."

چهارمین اشتباه رویکرد بیش از حد احساسی به وظیفه است. تمایل به کاهش وزن فقط "با اراده" می تواند در نهایت نتیجه معکوس داشته باشد: افزایش استرس، که به نوبه خود ، پرخوری را به همراه دارد.

وی توضیح داد: " نصف افرادی که می خواهند لاغر شوند و قبلاً شکست خورده اند، به اصطلاح پرخوری روان زا یا پرخوری پاروکسیسم پیدا می کنیم، جوهر آن این است که یک فرد تحت استرس  تحت احساسات شروع به پرخوری می کند و در عصر این ولع خوردن غذاهای مورد علاقه مانند اعتیاد به غذا است. حیله گری آن این است که مردم آن را قبول نمی کنند".

پنجمین اشتباه این است که شخصی، لذت خود را از خوردن غذا محروم می کند، در ازای آن هیچ چیز دلپذیری به خود ارائه نمی دهد. از این رو، ناامیدی جمع می شود و در نتیجه ، ترک هدف مورد نظر به دنبال می آید.

آندری بابروفسکی در پایان گفت: " اشتباه مهم این است که منجر به عدم نتیجه شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала