ژنرال آمریکایی : فشار بر تروریستان حتی پس از خروج از افغانستان ادامه خواهد یافت

© AP Photo / Alex Brandonسنتکام: فشار بر تروریستان حتی پس از خروج از افغانستان ادامه خواهد یافت
سنتکام: فشار بر تروریستان حتی پس از خروج از افغانستان ادامه خواهد یافت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا اظهار داشت که درصورت حمله به آمریکا از افغانستان، احتمال اقدام نظامی مجدد آمریکا در این کشور وجود دارد

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت دلیل کاهش حملات القاعده و شاخه خوراسان داعش در افغانستان و عدم وقوع این حملات به آمریکا به دلیل فشاری است که علیه این گروه‌ها وارد شده است.

ژنرال آمریکایی: عقب‌نشینی از افغانستان فاجعه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
ژنرال آمریکایی: عقب‌نشینی از افغانستان فاجعه است

وی افزود که نگران است پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بطور مداوم و سازمان‌دهی ‌شده، بر این گروه‌ها فشار وارد نشود.

مکنزی به «میلیتاری تایمز» گفت که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای اعمال فشار بیشتر به القاعده و داعش است و اگر این گروه‌ها تهدید جدی علیه آمریکا باشد و شرکای افغان توان مهار این تهدیدها را نداشته باشد «ما آماده ‌ایم اقدامی کنیم و دوباره به آن‌جا برویم و ‏اندازه‌ی اقدام نظامی ما، وابسته به شرایط افغانستان خواهد بود».

ژنرال ارشد آمریکایی درباره چگونگی حمایت واشنگتن از نیروهای هوایی ‏افغانستان نیز اظهار داشت: «این از راه دور انجام خواهد شد، ‏این مسئله در افغانستان انجام نمی‌شود و این ترکیبی از مشاوره از راه دور خواهد بود. شما ‏می‌دانید که بعضی اوقات، از این روش در خطوط هوایی آمریکا نیز استفاده می‌شود، جایی ‏که شما از یک مرکز به مرکز دیگر مشاوره می‌دهید».

وی درباره برنامه آمریکا برای خروج مترجمان افغان همکار نیروهای آمریکایی نیز خاطرنشان کرد که تصمیم‌گیری در این باره با وزارت خارجه و نهادهای تصمیم‌گیرنده بالاتر از آن است.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در پاسخ به اینکه آیا پیش‌بینی می‌کند که نظامیان آمریکایی به افغانستان بازگردند، گفت: ساده‌ترین پاسخ این است که نه، اینطور فکر نمی‌کنم. ‏

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала